השקעות נדל"ן בארה"ב – חשיבות התזמון

07.08.2014// מאת: HAP JOURNAL

השקעות נדלן בארהבהשקעות נדלן בארהב הוא אפיק השקעה אשר באותה מידה שהוא מעורר עניין כך הוא מעורר גם חשש אצל לא מעט אנשים. נראה כי בציבור ישנה הסכמה גורפת על התשואה שאפיק השקעה זה מניב, עם זאת רבים שואלים את עצמם האם עכשיו זהו הזמן המתאים ביותר לכניסה לשוק הנדלן האמריקאי. למעשה שאלת התזמון הינה קריטית כאשר מדובר על השקעות נדלן בארהב או לצורך העניין על כול השקעת נדלן, רק דמיינו לכם סיטואציה בה נכנסתם להשקעה לפני המשבר ב2008 ותבינו את חשיבות הנושא. לכן אחת השאלות המרכזיות הדורשות מענה היא לא האם להשקיע בנדלן אלא האם כעת זהו הזמן המתאים והנכון להיכנס להשקעה בנדלן בארהב.

מה הקשר בין נדלן לנפט?

בכדי לענות על השאלה מסוף הפסקה הקודמת אנו חייבים תחילה לברר את מצבו של הכלכלה האמריקאית מכיוון שלזו ישנה את ההשפעה הגדולה ביותר לעניינו. אכן מאז המשבר בשנת 2008 קטר הצמיחה האמריקאי נתקל בקשיים ונראה שחלה האטה מסוימת במגזרים רבים במשק, האטה אשר משפיעה מטבע הדברים על מצב הכלכלה האמריקאית. עם זאת, בשנה האחרונה אנו רואים יותר ויותר סימנים המעידים על התאוששות הכלכלה האמריקאית ואף על פריצתם של מגזרים חדשים כמובילים של כלכלה זו. כמובן שלכך יש השפעה עצומה על השקעות נדלן בארהב וכל משקיע צריך לקחת זאת בחשבון כאשר הוא ניגש לשאלת התזמון בהשקעה. בראש המגזרים הללו ניצב לו מגזר הנפט האמריקאי, בעקבות שורה של פריצות טכנולוגיות ובראשם השימוש בפצלי שמן הרי שכיום ארה"ב הופכת למעצמת נפט עולמית ואף התחילה לייצא נפט לראשונה מאז שנות ה-70. המשמעות לכלכלה האמריקאית היא עצומה וניתן לראות כי אט אט ארה"ב זוכה לעצמאות אנרגטית והתלות שלה במזה"ת כספק נפט יורדת גם כן. כל אלו מובילים אותנו למסקנה כי הכלכלה האמריקאית עומדת לפני צמיחה גדולה ותור זהב נוסף מה שכמובן אומר כי גם שוק הנדלן האמריקאי עומד בפני פריחה נוספת.

ממה יש להיזהר בהשקעות נדלן?

אכן, נראה כי הנתונים המקרו כלכליים של ארצות הברית חיובים במיוחד, אך אין המשמעות היא כי המשקיע הבודד לא יכול ליפול בקניית נדלן וכי לא עומדות בפניו הסכנות של הפסדים כספיים. נתונים כלכליים חיובים יש לדעת ולתרגם להשקעה חכמה ומושכלת הנעשית על סמך בקיאות ומקצועיות של המשקיע. הצרה היא שלא לכולנו יש את היכולת או את הזמן להשקיע את הדרוש בקניית נכס חדש ואנו מעדיפים לסמוך על הנתונים הכללים של המשק. המשמעות היא כי פעמים רבות על אף שפלח שוק נדלן מסוים יימצא בפריחה דווקא ההשקעה הפרטית שלנו תנחל כישלון בגלל חוסר מודעות של המשקיע. בהשקעות בכלל והשקעות נדלן בפרט אין להשאיר דברים ליד הגורל וחוסר בקיאות ומקצועיות של המשקיע בהחלט משמעם כישלון אפשרי של ההשקעה.

הפתרון – קרן נדלן?

קרן נדלן הוקמה בדיוק בכדי להתמודד עם הקשיים שעלו בפסקה האחרונה, לא רק זאת אלא שהקרן פותרת גם את שאלת התזמון וזאת מכיוון שבשורותיה נמצאים מומחים לשוק האמריקאי אשר יודעים מתי להשקיע ולא פחות חשוב באיזה תת שוק בארצות הברית כדאי להשקיע. הקרן מאפשרת למשקיע יחיד להצטרף לקבוצת המשקיעים ולהשקיע בפרויקט מסוים שאותו אחראית הקרן להוציא אל הפועל. על כן, מי שמעוניין להיכנס כעת בתזמון הנכון לשוק הנדלן אמריקאי הרי  שקרן נדלן מהווה אופציה מן המעלה הראשונה בכדי לבצע השקעה זו ולגרוף תשואות גבוהות על ההון הראשוני שלו.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה