לקיחת משכנתא לצורך השקעות נדל"ן בארה"ב – מה אתם צריכים לדעת?

25.08.2016// מאת: HAP JOURNAL

לקיחת משכנתא לצורך ביצוע השקעה בתחום הנדלן בחו"ל ובפרט בארהב מעניינת רבים וטובים בעת הנוכחית. למעשה, משקיעים רבים ובהם גם ישראלים כבר רכשו נכסים בארצות הברית, חלקם רכשו גם יותר מנכס אחד. בין אלה שמבצעים השקעות נדלן בארהב ניתן למצוא משקיעים מקצועיים, חברות, קרנות להשקעות וכן גם קבוצות של שותפים. גם אנשים פרטיים, אפילו כאלה שמתקשים לחשוב כיום על רכישת נכס בישראל, מסוגלים להרשות לעצמם לעשות זאת בארצות הברית. אז מהי הדרך לקחת משכנתא לצורך ביצוע השקעה? האם כדאי לפנות לבנק אמריקאי? אולי עדיף לפנות לבנק בישראל? כל זאת נראה להלן.

מימון השקעות נדלן בארהב

עבור אלה שיש להם הון משמעותי הפנוי להשקעה לכאורה לא צריכים לשאול את עצמם באילו דרכים ניתן לממן השקעות נדלן בארהב. למעשה, גם בעלי הון נוטים להיעזר במשכנתאות לרכישת נדלן, שכן כך הם יכולים להשיג תשואה גבוהה יותר עבור ההון העצמי שברשותם. חשוב לדעת שמימון של רכישת נכס בארצות הברית יכול להתבצע הן באמצעות פניה לבנק אמריקאי מקומי והן באמצעות פניה לבנק  ישראלי. בנק ישראלי, אגב, יכול להיות כל בנק הפועל בישראל ואשר עוסק במתן הלוואות לדיור או הלוואות לכל מטרה. כדי לדעת לאיזה בנק עדיף לפנות צריך לבדוק מאפיינים כמו אחוז הריבית והוצאות נוספות, נוחות הטיפול מול הבנק, אחוז המימון וכדומה.

אחוז ריבית המשכנתא

לא משנה אם רוצים לבצע השקעה בנדלן בארה"ב באמצעות מימון מבנק ישראלי או מבנק אמריקאי מקומי, תמיד חשוב לבדוק היטב את תנאי המימון. כל בנק, בארץ וגם בעולם, גובה אחוז ריבית משלו וכן עלויות נוספות כגון פתיחת תיק, חיתום וכו'. אלו נתונים שמשתנים באופן תדיר ולכן ראוי לבדוק אותם סמוך למועד הרכישה בבנקים שונים.

לא רק אחוז הריבית חשוב כי אם גם מסלולי המימון האפשריים. מי שמעוניין לשלם את החזר המשכנתא בדולרים, עשוי להיות מופתע שגם בנקים ישראליים נותנים לכך מענה. משכנתא בשקלים הצמודה למט"ח תתאים עבור מי שמתכנן לממן את החזר המשכנתא מתוך התקבולים מהשוכרים, שהם כמובן בדולר אמריקאי.

אחוז המימון

לפני שעומדים לבדוק אופציות שונות של בתים למכירה בארצות הברית, כדאי לבדוק היטב מהו אחוז המימון שמציעים הבנקים השונים. בארצות הברית, יש לזכור, המערכת הבנקאית הרבה יותר ענפה מזו הישראלית ולכן ניתן למצוא שונות רבה באחוזי המימון שניתן לגייס מהבנקים השונים. בנוסף, יש מגבלות מסוימות המוטלות על הבנקים ולעיתים יש קושי לגייס אחוז מימון משמעותי כאשר מדובר במשקיע קטן או ללא אזרחות אמריקאית.

בישראל, לעומת זאת, התמונה הרבה יותר ברורה. למרות שגם כאן יש כמה וכמה בנקים, הרי שמבחינת אחוז מימון לרוכשים נכס בחו"ל התנאים דומים יחסית. הבנקים מציעים בעיקר הלוואות בשם "הלוואה לכל מטרה", כאשר לעיתים יש צורך לשעבד נכס ישראלי או לספק בטוחה אחרת. אחוז המימון המקובל בהלוואות כאלה הוא עד חמישים אחוזים אולם יש משמעות לחוסן הפיננסי, ולהיסטוריה הפיננסית של הלווה.

נוחות הטיפול

אי אפשר לומר שהשקעה בנדלן בארצות הברית היא נטולת סיכונים. נדלן בארהב סיכונים אפשריים כוללים בין היתר חוסר ידע בדבר היבטים רגולטוריים, העברות בעלות, מימון בנקאי. כדי להתגבר על אותם הסיכונים נהוג להיעזר בסוכנים או מתווכים, יועצים בנושאי מיסוי וחברות לניהול נכסים. כדי להפוך גם את הטיפול הפיננסי לקל, פשוט ונוח יותר, יש המעדיפים לממן את המשכנתא באמצעות בנק ישראלי ולא אמריקאי.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה