השקעות נדל"ן בארה"ב – עלות מול תועלת

15.05.2016// מאת: HAP JOURNAL

רכישת נדל"ן בארה"ב למטרת השקעה הפכה בשנים האחרונות לאופציה רווחת למדי – וגם רווחית, אבל כמו בכל השקעה, גם השקעות נדלן בארה"ב מחייבות בחינה מדוקדקת של עלות מול תועלת כדי לבחון כל אופציה ספציפית ולוודא שהיא אכן משתלמת, כשבנוסף השוואת יחס העלות מול התועלת גם מבטיחה את איתור ההזדמנות הטובה ביותר עבורנו.

תועלת

את הצד של התועלת שיש בכל אותן דירות להשקעה בארצות הברית קל לראות, וגם קל יחסית לחשב, שכן היתרונות של הקונספט של השקעות נדלן בארה"ב ברורים: ראשית, האפיק הראשוני המיועד למי שבאמתחתו סכום כסף פנוי והוא מבקש להשקיע אותו על מנת לשמר את ערכו ואף להגדיל אותו – שוק ההון – מאכזב מאוד בשנים האחרונות ומציע תשואות מגוכחות.

שנית, שוק הנדלן בישראל מתאפיין ברמת מחירים גבוהה מאוד, וגם אם מחירי הדירות עדיין לא החלו לרדת למרות הבטחות חוזרות ונשנות של קברניטי המדינה ושל האחראים למצב, הרי שמגמת העלייה הואטה ובכל מקרה העלות הגבוהה של רכישת דירה בישראל, כמעט בכל מקום, הופכת את ההשקעה לפחות מתגמלת.

סיבה שלישית לכך שבקניית דירה בארה"ב למטרת השקעה יש תועלת רבה היא העובדה שמדובר במדינה בעלת שוק חופשי וכלכלה חזקה (גם אם נדמה שהיא נחלשה ובפרט מדשדשת מעט ביחס לכמה מהכלכלות של מדינות במזרח הרחוק) כך שההשקעה בה הינה בטוחה למדי (ובוודאי ביחס להשקעות בנדלן במדינות מתפתחות או בארצות מזרח אירופה שעדיין לא עברו באמת לשוק חופשי לגמרי).

הסיבה הרביעית לכך ששוק הנדלן בארה"ב מציע הזדמנויות השקעה איכותיות הוא המשבר הגדול שחווה שוק זה לפני מספר שנים כשמחירי הנכסים לאורכה ולרוחבה של מדינת הענק צנחו בעשרות אחוזים בעקבות מה שכונה "משבר הסאבפריים" ושנוצר עקב מתן משכנתאות גם למי שמלכתחילה ניתן היה להעריך שלא יוכלו לעמוד בהחזרים.

בכל המקרה החלק העיקרי בצד של התועלת ביחס העלות תועלת של השקעה בנדלן בארה"ב הוא כמובן ההכנסה הכספית החודשית הקבועה, אבל גם עצם הבעלות על דירה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות והיוקרה הטמונה בכך מוסיפה לנחת ולסיפוק.

עלות

כשמחשבים את העלות חשוב לקחת בחשבון לא רק את מחיר הרכישה אלא גם את העלויות הנלוות – תיווך (אם רכשתם דרך מתווך), הוצאות משפטיות, ביטוח לנכס וכו'. כמו כן חובה לשקלל בחשבון גם את המיסוי ולשם כך כדאי להתייעץ עם רואה חשבון בעל ניסיון בנדל"ן בארה"ב.

מרכיב אחר בצד של העלות הוא התחזוקה השוטפת של הנכס, וכדאי גם לזכור שיהיו חודשים שבהם הדירה תהיה ריקה.

בנוסף, באופן טבעי כשמחפשים נדלן בארהב סיכונים מסוימים הם חלק מהעניין – וגם אי הוודאות הכרוך בהשקעה הוא חלק מהעלות. על מנת לשפר את יחס העלות תועלת כדאי לצמצם את מידת אי הוודאות.

איך למצוא השקעות נדלן בארה"ב עם יחס עלות תועלת מוצלח במיוחד?

כאמור בימינו ניתן למצוא שלל בתים למכירה בארצות הברית וחשוב שוב להדגיש שגם אם באופן כללי יחס העלות תועלת של רכישת נכס אמריקאי כהשקעה הינו יחס משתלם הרי שלא בכל מקרה ספציפי כך הדבר ובכל מקרה יש לבחון היטב כל אופציה המוצעת לכם.

על מנת למזער את הסיכון ולהגיע לתועלת מקסימלית כדאי להיעזר באנשי מקצוע בתחום ולבצע את ההשקעה דרך חברה שההתמחות שלה היא השקעות נדלן בארה"ב – אמנם בדרך זו העלות מעט גבוהה יותר, אולם התועלת גבוהה הרבה יותר ורמת הוודאות גבוהה יותר אף היא, כך שדרך זו היא הכי כדאית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה