חשיבות חיזוק מבנים בתחום הנדלן

11.12.2018// מאת:

חיזוק מבנים לקראת רעידת אדמה

חיזוק המבנה היא פעולה חשובה מאוד שאמורה בסופו של דבר להשיג מטרה אחת ראשית והיא מוכנות לקראת רעידת אדמה חזקה. נכון שחיזוק המבנים בימינו מתבצע גם כדי לשפר את הדירה בפן העיצובי וכמובן כדי להוסיף עוד כמה מטרים לדירה, בעיקר במסגרת תמ"א 38, כאשר יש אפשרות גם להוסיף מעלית. עם זאת המטרה הראשית היא להגן על מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה שאולי תתרחש בישראל בשנים הבאות, כאשר אנו נמצאים על הבקע הסורי אפריקני שבו יש רעידת אדמה בכל מאה שנים באופן סטטיסטי.

החיזוק כולל הוספת מרחב מוגן

חיזוק המבנים לא כולל רק חיזוק של היסודות או הוספת דירות ומטרים רבועים לכל דירה, אלא גם הוספת מרחב מוגן. אמנם לא מדובר על חיזוק המבנה עצמו במובן הקלאסי אך הוא תורם בדרכו שלו לשלום הציבור. המקלטים הציבוריים כבר ננטשו ממזמן וכיום המרחבים המוגנים הדירתיים הם הפופולריים ביותר. בבנייה החדשה חובה לבנות מרחב מוגן דירתי או מרחב מוגן קומתי, כאשר זהו חיזוק לא פחות חשוב מחיזוק המבנה לקראת רעידת אדמה.

שיפור נראות העיר במובן הדקורטיבי

חיזוק המבנה כולל גם שיפר דקורטיבי שלו. בסופו של דבר ישראל מתיימרת להיות מדינה מפותחת ולכן היא גם צריכה להיראות כמו מדינה מפותחת. סטנדרט הבנייה החדש כמובן הופך אותה לכזו אך יש עוד מבנים ישנים רבים שנראים רע מאוד. המבנים האלו לא מצאים רק בערי הפריפריה אלא גם במרכז ואת כולם יש צורך לתקן. על ידי תהליך חיזוק מבנים שאמור להקנות להם יציבות רבה יותר ולהגדיל אותם, יש אפשרות פשוטה יותר גם לשפר את הנראות שלהם כי בעלי המקצוע כבר שם.

הוספת פיר מעלית ועמודים נוספים

הוספת פיר מעלית היא אחד החיזוקים החשובים ביותר למבנה. אמנם כאשר ישנה רעידת אדמה אסור לרדת במעלית אך התוספת עצמה, שמתבצעת מחוץ למבנה, היא תוספת חשובה מאוד. התוספת הזו כוללת גם תוספת של עמודים נוספים שיחזקו את הבניין וזאת בהתאם לצורך. המעלית עצה גם משפרת משמעותית את ערך הדירות כאשר באופן ממוצע ערכן יעלה בין 10 ועד 15 אחוזים.

בניית קומות נוספות לפי אחוזי הבנייה

בניית קומות נוספות היא האפשרות הכי טובה בתמ"א 38. לא רק שהבנייה הזו יכולה לספק רווח מרשים מאוד או לדיירים או ליזם, תלוי של מי הייתה היוזמה בתכנית, אלא גם מדובר בנראות טובה יותר לבניין ובניין חזק יותר. בניית קומות נוספות יקרה מאוד אך לרוב הרווח מהן יהיה גדול עוד יותר ולכן הוא שווה בסופו של דבר. חיזוק מבנים בתחום הנדל"ן הם פרויקטים כדאיים מאוד וזאת למרות שרוב היזמים יעדיפו תהליך של פינוי בינוי שיהיה רווחי ולטענתם גם פשוט יותר.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה