על הביקוש להשקעות נדל"ן בפלורידה

05.06.2018// מאת:

ההתעניינות הרבה שמגלים המשקיעים בארץ בנדל"ן אמריקאי מוסברת בחלקה בהיעדר חלופות ראויות. אבל ההיבט הזה לבדו רחוק מלהסביר באמת את הסיבות לביקוש לנדל"ן בארצות הברית בכלל ובפרט נדל"ן בפלורידה. וזהו ביקוש שמגיע גם מצד אנשים מהשורה, לא רק בעלי ההון וממש לא רק בעלי חברות לייזום ולהשקעות. להלן נמנה את הסיבות המרכזיות שבגינן עוד ועוד משקיעים מצטרפים למגמה (והסיבות נעוצות במה שקורה כיום בפלורידה עצמה).

השקעות נדל"ן בפלורידה, בגלל הפיתוח המהיר

מאז היכה משבר הנדל"ן בארצות הברית, חלה התאוששות עצומה. אין ספק כי בדרך כלל, נדל"ן בפלורידה לא נמכר כיום במחירים מצחיקים המאפיינים תקופות של אי וודאות או משברים חריגים. מי שסבור כי השקעות נדל"ן בפלורידה כדאיות בשל גלי הדף שנותרו משיא המשבר אי אז ב-2008 חייב להתעדכן בכל מה שנכון כיום, עכשיו וברגעים אלה ממש. ולא חסרות סיבות לכך שכיום, אמצע 2018, משקיעי נדל"ן נוהרים למדינה.

בשטחה, פלורידה רחוקה מלהרשים ביחס למדינות אחרות. היא בהחלט לא הקטנה ביותר בצפון אמריקה, אבל אפשר לומר שהיא נמצאת במקום טוב באמצע. אבל כאשר בודקים מהו מספר התושבים במדינה מגלים הפתעה. זו אחת המדינות המאוכלסות יותר וכאשר בודקים את מהירות הפיתוח וההתפתחות היא תופסת ממש את המקומות הראשונים. זהו כלל מאוד יסודי שכל משקיע יאשר – כאשר יש עניין וכאשר יש התפתחות, שם בדיוק צריך להשקיע.

מחירי הנכסים עדיין עולים

מי ששוקל לבצע השקעת נדל"ן בפלורידה זקוק לעוד נתונים עדכניים. לא זה המקום להרחיב בנושא מיסוי נדל"ן בארה"ב (דבר שכדאי בהחלט ללמוד לעומק). כאן תקבלו מושג חשוב לגבי מחירים של נכסים ושכירויות מקובלות. בדקנו נכסים בערים מרכזיות כדוגמת ג'קסונוויל או טפמה. אין ספק כי טווח המחירים רחב ביותר כולם אם ניקח סדר גודל של דירה ממוצעת שנמכרה בקיץ 2017 נגלה שמחירה עומד על כ-210 עד 250 אלף דולר. דירה מסוג זה מושכרת בכ-1600 דולר בקירוב. עובדה נוספת מגלה כי בגדול, במהלך 2017 ועד לנקודת הזמן הנוכחית, מחיר נכס ממוצע עלה באזור ה-10 עד 20 אחוזים. אז כשמחירי הנכסים עדיין עולים וברור כי התשואה על נכסים בערים המרכזיות של פלורידה נאה בהחלט, אין פלא שהמשקיעים מגיעים.

מה מחפשים השוכרים

לא כל ערי פלורידה המרכזיות מהוות מוקד התעניינות למשקיע. ראוי להפנות מבט לנקודת מבטו של שוכר פוטנציאלי שמחפש דירה במחיר נוח. במיאמי, למשל, וכך גם באורלנו מחירי הדיור התייקרו באופן תלול וזאת הסיבה לכך שלא מעט מהתושבים נודדים לאזורים אחרים. טמפה, לצורך הדוגמא, מהווה מוקד מתפתח. מספר התושבים עולה וקיים ביקוש לעובדים. רבים מבני העיר עובדים בענף התיירות ובענפי הלוויין הנלווים. ראוי לזכור כי המרחק מטמפה לאורלנדו (המספקת תעסוקה בשפע) איננו גדול ואת זה בדיוק מבינים המשקיעים.

משקיעים לא רק בשוכרים

חשוב להבין כי נדל"ן בפלורידה עשוי להתאים לא רק למשקיעים שמחפשים הכנסה פסיבית. רכישת נדל"ן בארה"ב מאפשרת רווח נאה בהצטרפות לפרויקטים למגורים. כמה פרויקטים גדולים החלו להתבצע בסביבות טמפה וג'קסונוויל ויש גם משקיעים הנוטים לעבר השקעה בנכסים מסחריים. הגידול במספר התושבים בערים המתפתחות גם מביא לעליה בצפי לפתיחת עסקים חדשים, הן מצד רשתות שונות והן מצד יזמים פרטיים.

נבקש להדגיש לסיום כי לפני השלמת רכישה של נכס כדאי לבדוק היטב את מצבו התכנוני, ההנדסי והפיסי. אין להסתפק בהבטחות שנשמעות יפה ואם צריך, יש להיעזר במתווך מקומי או בחברה ישראלית אמינה המשקיע בעצמה בפלורידה ומשום כך – מכירה היטב את פוטנציאל האפשרויות וסוגי הנכסים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה