כיצד לימודי כלכלה יסייעו לנו להבין את הכדאיות של קרן השקעות נדלן בארה"ב

11.02.2015// מאת: HAP JOURNAL

אחד הטרנדים הבולטים בשנים האחרונות הוא השקעה בנדלן בארה"ב: רבים וטובים מחפשים נכסים אטרקטיביים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, כאלה שיניבו תשואה גבוהה וגם נחת רבה.

שוק הנדלן בארהב אכן מציע הזדמנויות משתלמות מאוד, בעיקר בעקבות משבר הסאב פריים שפקד אותו ב- 2007 (והוביל לצניחת מחירים של ממש לאורכה ולרוחבה של ארהב, כך שניתן לרכוש בתים ודירות במחיר נמוך מאוד – ולהשכיר אותם במחיר גבוה יחסית שכן הביקוש בשוק זה הוא במגמת התאוששות ועלייה) – אולם באופן טבעי לא כל בית או דירה יניבו את התשואה המקווה. איך אפשר לדעת איזו עסקה באמת משתלמת ואיזו לא? לימודי כלכלה עשויים לסייע לנו להבין מתי כדאי להשקיע ומתי עדיף לשמור מרחק.

 

לימודי כלכלה עם השקעה בנדלן

השקעה באמצעות קרן

 

 

רוב האנשים, מן הסתם, אינם כלכלנים מומחים וגם ההבנה שלהם בשוק הנדלן מוגבלת, ועל כן צצו בשנים האחרונות קרנות השקעה רבות המתמחות בנדלן ומציעות למי שבאמתחתו סכום כסף כזה או אחר לחבור אליהן ולהשקיע את הכסף הפנוי דרכן.

באופן טבעי, כל קרן השקעות נדלן בארהב (כלומר קרן שמרכזת את פעילותה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ואמונה על איתור נכסים מניבים במיאמי, דטרויט, ניו יורק ושאר ערים אמריקאיות) מתהדרת בתשואות גבוהות, שקיפות מלאה, ניסיון נרחב ומקצועיות יוצאת דופן. משרדי אותן קרנות מהודרים, המצגות מפתות ואנשי המקצוע המועסקים בהן שולפים בנונשלנטיות שלל מושגים מעולם הפיננסים והנדלן, גרפים עם מגמת עלייה, טבלאות צפופות מספרים ועם הרבה ביטחון עצמי ובדיבור קולח במיוחד מציגים תמונת מצב ורודה ומשכנעת – כך שגם בדרך זו עדיין נותרים סימני שאלה, ובפרט נוצרת הסוגיה באיזו קרן השקעות לבחור.

לשם כך כדאי להשקיע משאבים גם בלימודי כלכלה. לימודים שכאלה מעניקים כלים המאפשרים להבין את הנתונים המוצגים, להבחין בין עיקר לטפל ובין המהותי ללא רלוונטי ובסופו של דבר להגיע לאותה קרן השקעות נדלן בארהב שבאמת מובילה להשקעות המשתלמות ביותר.

 

איך תדעו איזו השקעה כדאית עבורכם?

 

המונח האחרון, "ההשקעות המשתלמות ביותר", מחייב הבהרה. לכאורה התשובה לשאלה מהי השקעה משתלמת ברורה, זו שמניבה את הרווחים הגבוהים ביותר – אבל בפועל אין הרי דרך לדעת בוודאות מה תהיה התשואה שתניב השקעה כזו או אחרת.

בהתאם, כל דירה או בית העומדים על הפרק נבחנים על סמך הפוטנציאל שלהם, ובמקביל על פי רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בהם, שהרי אין השקעה (בנדלן או בכל תחום אחר) שאין בה סיכון. באופן טבעי השקעה שהסיכון בה גבוה כדאית פחות מהשקעה שהסיכון הטמון בה נמוך, אולם בהקשר זה כדאי להבין את המושג "שנאת סיכון": לכל אדם רמה אחרת של שנאת סיכון, ולמי שאצלו רמה זו נמוכה יחסית, מומלץ דווקא לחפש השקעות מעט יותר מסוכנות שגם הפוטנציאל שלהן גבוה יותר. מצד שני, מי שמתאפיין בשנאת סיכון גבוהה חייב למצוא השקעות סולידיות יותר, גם אם התשואה המקסימלית בהן מעט נמוכה יותר.

 

באילו לימודי כלכלה כדאי לבחור?

 

"שנאת סיכון" הוא רק אחד המושגים הנלמדים במסגרת לימודי כלכלה, שכמובן מקנים עוד ידע נרחב המסייע להבין כיצד מחשבים תשואה צפויה בכל השקעה, איך מחשבים רמת סיכון ועוד.

ישנם לימודי כלכלה המתמקדים בתחום הנדלן, וזוהי כמובן האופציה המומלצת יותר – כדאי לזכור שלימודים לתואר ראשון הם גם יקרים למדי וגם נמשכים זמן רב (3 שנים), כך שגם אם השקעה בקרן נדלן היא בסכומים גבוהים (לרוב 100,000 ש"ח ומעלה וכמובן שיש המשקיעים גם מיליוני ש"ח) עדיין אין טעם ללמוד את כל הכלכלה במלואה ובהחלט ניתן "להסתפק" בקורסים ממוקדים ורלוונטיים במיוחד.

 

המאמר באדיבות אתר לימודים http://www.elimudim.co.il

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה