האזורים המבוקשים ביותר להשקעות נדל"ן בארה"ב

25.10.2016// מאת: HAP JOURNAL

דרך מצוינת להפיק הכנסה פסיבית ולגרום לכסף לעבוד בשבילכם היא – לרכוש נכס. לא בכל מקום ברחבי העולם ניתן להשיג את אותה התשואה בנקודת זמן נתונה וכיום, הזמן הנכון כעת הוא ללא ספק לבצע השקעות נדלן בארה"ב. כמובן, שהשקעה מסוג זה לא כדאי לבצע באופן חפוז. ארה"ב טומנת בחובה מספר רחב של הזדמנויות להשקעה וצריך לדעת לאיזו אזורים כדאי להפנות את הכסף. אם אתם מחפשים השקעות נדלן מניבות, אם אתם מתעניינים בדירות להשקעה, אם מה שמעניין אתכם לקנות אלה בתים, אולי גם נכסים להשקעה מסוג אחר, כדאי לכם להתמקד באזורים המבוקשים ביותר, שמגלמים את היחס הטוב ביותר שבין השקעה לבין תשואה.

השקעות נדלן בארה"ב – לראות את התמונה הגדולה

לפני שמבצעים השקעות נדלן בארה"ב חייבים להסתכל על התמונה הגדולה. ארצות הברית הינה אומה המורכבת ממדינות רבות ולכל מדינה יש מאפיינים שונים. בנוסף, כדאי להשוות היטב בין השקעה בערים מבוססות ומרכזיות לעומת השקעה באזורים צדדיים יותר, בפרוורים. בדרך כלל, משקיעי חוץ שאינם מעורים בנתוני הנדל"ן החשובים ביותר נעזרים בגופים מקצועיים ובאנשי מקצוע כמו מתווכים, חברות ניהול נכסים וכיוצא באלה. לא פחות חשוב – לבדוק נתונים כלכליים של האזור שבו רוצים להשקיע. בצורה כזאת הופכים את ההשקעה לחכמה.

לחפש את האזורים החמים

אם גם אתם מחפשים בתים למכירה בארצות הברית תרצו בוודאי להתמקד באזורים החמים ביותר, אלה שהמומחים סימנו אותם על פי מאפייניי התשואה של השנים האחרונות. באופן כללי, האזורים החמים שאליהם מפנים משקיעים מקצועיים את כספם בשנים האחרונות כוללים למשל את דאלאס, מיאמי, דנוור. גם אטלנטה נחשבת לאזור מצוין להשקעה וכך גם לאס וגאס.

אזורים אלה גילמו עבור המשקיעים של השנים האחרונות תשואה מצוינת. יחד עם זאת, כדאי לשים לב שבכל מדינה ובכל עיר גדולה ומטרופולין יש שכונות בעלות אופי שונה. עבור המשקיע הזר מומלץ בדרך כלל להתמקד בשכונות שהן יותר מרכזיות.

לבדוק נתוני הגירה פנימיים

השאלה איפה כדאי לקנות דירה חייבת להיבחן גם על פי פרמטרים נוספים, לא רק על פי המלצות של אנליסטים ואנשי נדל"ן. פרמטר שאפשר לבדוק אותו בקלות ויכול לתת מענה מצוין לשאלה זאת הוא איפה האמריקאים בעצמם מעדיפים לגור, זוהי חוכמת ההמונים במיטבה. חשוב לבדוק אילו אזורים מבוקשים על ידי האזרח האמריקאי, היכן הוא מעריך שמצוי השגשוג. אפשר לראות זאת באמצעות בדיקה של נתוני הגירה פנימיים. לא מדובר באזורים שבהם מעדיפים לגור מהגרים חדשים מחוץ למדינה אלא אזורים שקולטים אמריקאים שמצאו עבודה חדשה באזור אחר או כאלה שעברו מכיוון שמדינה אחרת מספק תנאים טובים יותר כגון במיסוי ובהכנסה.

כאשר מבצעים השקעות בחול כדאי מאוד לבדוק נותנים של אבטלה באזור שמעניין אתכם, נתונים של פשיעה, נתונים של השקעה ממשלתית. אזורים מבוקשים וטובים יהיו כאלה שעוברים מתיחת פנים. גם שכונות שהיו פחות טובות אך מתוכננת בהם השקעה ממשלתית מסיבית יכולות להיות טובות בהחלט. במקומות שבהם מרכזי הערים הפכו ליקרים מידי, אפשר לראות מעבר של בני מעמד הביניים מעט רחוק יותר מלב העיר. אזורים כאלה יהיו טובים להשקעה במיוחד כאשר הם עדיין לא הפכו לטרנדיים ממש ואפשר לצפות שם לא רק לתשואה נאה אלא גם לעליית ערך הנכס.

אילו עוד כללים יוכלו לעזור לקבל החלטה לגבי האזור המועדף להשקעה? אזורים שבהם נרשמת השקעה חדשה בהקמת מרכזי עסקים וקניות. אזור שמושך אליו קבלנים ומשקיעים מקצועיים בדרך כלל יזמן תשואה טובה ויציבה, עם שוכרים איכותיים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה