איך להשיג מימון להשקעות בנדל"ן?

30.01.2019// מאת:

כולנו מעוניינים לדאוג לעתיד שלנו ושל הילדים, וכמובן להבטיח את עתידנו עם הפרישה לפנסיה. באמצעות השקעות בנדל"ן אנו יכולים להבטיח עתיד טוב לעצמנו וליהנות מהשקעה משתלמת ורווחית הנושא תשואה גבוהה. חשוב לזכור כי כיום הריבית במשק הישראלי נמוכה, לכן כל המשקיעים נמנעים מאפיקי חיסכון לטווח הארוך שהבנקים מציעים, וגם הבורסה תנודתית ומסוכנת, לכן אפיקי ההשקעה המסורתיים אינם אטרקטיביים והפתרון הוא להשקיע בנדל"ן – בארץ או בחו"ל.

השקעות בנדל"ן – למי זה מתאים?

השקעות בנדל"ן מתאימות לכולם, לצעירים, למשפחות, למבוגרים וכדומה. למעשה, השקעה בנכסי נדל"ן למגורים או למסחר מתאימה לכל ישראלי המחפש אפיק השקעות המבטיח תשואה גבוהה לאורך זמן ואפשרות לממש את הנכס בעתיד וליהנות מרווח נאה.

עם זאת, לא לכל אדם יש ידע בתחום הנדל"ן, הפיננסים וההשקעות, לכן כדאי לפנות לחברה מקצועית המתמחה בהשקעות נדל"ן, ובאמצעותה לבחור בהשקעה המשתלמת והבטוחה ביותר. יש מגוון אפשרויות להשקעה בנדל"ן בישראל, בגרמניה ובארצות הברית, כדי להשקיע יש לגייס הון עצמי או לקחת הלוואה. יש פתרונות מימון שונים לטווח קצר או בינוני, מעבר להלוואות בבנקים המסחריים, לכן כדאי לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לקבל החלטה פיננסית שקולה ואחראית, וכדי למנף את הכסף ולבחור בפתרונות מימון אטרקטיביים ונוחים.

אפשר להשקיע בנדל"ן גם ללא הון עצמי גבוה

אם יש לכם הון עצמי גבוה פנוי וזמין, באפשרותכם להשקיע בנדל"ן בארץ ובארצות הברית, בקלות וללא צורך לקחת הלוואות בבנקים או מחברות מימון חוץ בנקאי. אם ברשותכם הון עצמי נמוך, אינכם צריכים לוותר על חלום ההשקעה בנדל"ן, כיוון שאפשר למשכן את הנכס אותו אתם רוכשים ולקבל הלוואה נוחה לתקופה ארוכה.

במקרים מסוימים עדיף לקחת הלוואה מאחד הבנקים המסחריים, אך יש להוכיח יכולת החזר ולהציג ביטחונות בהתאם לדרישת הבנק. חברות מימון פרטיות הפועלות בהיתר ממשרד האוצר מציעות גם הן פתרונות מימון למשקיעים בנדל"ן, אך לרוב ההלוואה יקרה יותר בהשוואה לתנאי הריבית בהלוואות מהבנקים.

כדאי לדעת כי השקעות נדל"ן נחשבות יחסית לסולידיות, לכן בנקים, חברות אשראי וחברות מימון – כל אלו ועוד מוכנים להעניק הלוואות למשקיעים. אגב, מי שטרם רכש דירה למגורים בארץ יכול לקחת משכנתה בבנק זה או אחר וליהנות מתנאים נוחים וממימון בגובה עד 75% משווי הנכס. משקיעים יכולים לקבל עד 50% מימון בבנק, בהתאם להנחיות בנק ישראל.

אם החלטתם להשקיע בנדל"ן בחו"ל, נניח במנהטן או ביעד אטרקטיבי אחר, אפשר לקבל הלוואה לכל מטרה. עם זאת, חשוב לבדוק מהם התנאים שהבנק מציע, להשוות את התנאים להלוואות אחרות, ורק אז לקבל החלטה. כמו כן באמצעות הלוואת גישור ניתן להשקיע בנדל"ן ללא צורך לחכות עד קבלת סכום כסף עתידי, זהו פתרון מצוין למי שמתכנן לרכוש נכס וזקוק לכסף לשלם למוכר עד מכירת נכס אחר או עד קבלת סכום כסף גדול בעתיד הקרוב. במקרים רבים עדיף לקחת הלוואות גישור מחברות מימון חוץ בנקאי ולא מבנקים בגלל תנאי ההלוואה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה