מדריך להשקעות וסוגים של בתים למכירה בארצות הברית

24.12.2018// מאת:

לעומת מה שקיים בארץ, מבחינת סוגי נכסים, מבנים ודירות, בארצות הברית השוק הרבה יותר משוכלל. המשמעות של "משוכלל" לעניין זה באה לידי ביטוי גם בהבדלי המחיר וגם בסוגי הנכסים. מסתבר כי יש הרבה מאוד סוגים של בתים למכירה בארצות הברית. ההבנה הזאת צריכה להיות חלק מהמכלול של השיקולים שאותם מביא המשקיע בחשבון לפני ביצוע רכישה והשקעה והשלמת העברת הבעלות.

בתים למכירה בארצות הברית והמיקום

עניין מאוד מרכזי שאותו יש לחקור לפני שרוכשים נדל"ן בארה"ב הוא מהו המיקום שבו כדאי להשקיע. ישנם בתים שנמצאים במקומות מרכזיים מאוד, סמוך למרכזי הערים הגדולות. ישנם בתים אשר מצויים בפרברים ואז יש משמעות למערכת הכבישים טובה ויעילה. לא ניתן להשוות בין מחיר של נכס בפרברים לבין מחיר נכס בגודל דומה אשר מצוי במרכז. לפני ביצוע רכישה כדאי להתרשם מסוגי נכסים באזורים שונים, במרכז וגם בפרברים. יש לשקלל בקבלת ההחלטה נתונים נוספים כגון מערכת חינוך ומוסדות חינוך קרובים, אופי השכונה, מצב סוציואקונומי של התושבים, מרכזי תעסוקה סמוכים.

סוגי נכסים והוצאות בתחזוקה

בין כלל הסוגים של בתים למכירה בארצות הברית ניתן למצוא כאלה הבנויים עץ לעומת כאלה הבנויים בנייה קלה (בניה מתועשת). יש גם בתים הבנויים לבנים אולם הללו הרבה יותר נדירים. מדוע זה חשוב למשקיע, לא פחות מאשר קבלת החלטת השקעה בהתבסס על מיסוי נדל"ן בארה"ב? מכיוון שסוג הנכס משפיע באופן מאוד משמעותי על הצורך בביצוע השקעה (ולמעשה הוצאה) תקופתית. יש בתים שצריכים להשקיע בהם הון משמעותי כבר סמוך לרכישה, למשל אם זהו נכס ישן שעשוי עץ ואשר לא תוחזק בצורה טובה. יש נכסים עמידים שבהם הצפי לביצוע השקעה בתחזוקה שוטפת יחסית נמוך. אפילו אם מדובר בנכס המיועד להשבחה, יש הבדלים די משמעותיים בסכומי הכסף שאותם המשקיע עשוי להידרש להשקיע לפני המימוש. אם כן, שקלול ההוצאות הצפויות מהווה דבר שחשוב לבדוק ולא סתם להעריך, כבר בשלב מוקדם ועוד לפני סגירת חוזה רכישה.

אזור בפריחה או אזור עם פוטנציאל

יש עוד דברים שעליהם יש לחשוב לפני שמחליטים במה להשקיע. מצד אחד, ניתן לרכוש בתים למכירה בארצות הברית אשר מצויים בלב אזורי הביקוש. אזורים בפריחה מהווים אמנם השקעה די בטוחה אבל מנגד, גובה התשואה יהיה רחוק מהמיטבי. אם, לעומת זאת, בוחרים רכישת נדל"ן בארה"ב באזורים אשר טמון בהם פוטנציאל עתידי, רמות התשואה שאפשר להגיע אליהן הרבה יותר גבוהות. אזורים שבהם יש תנופה של פיתוח מסחרי, אזורים שנהנים מהגירה חיובית ומירידה באבטלה, אלה אזורים שבהם כדאי לקנות בית לצרכי השקעה.

לרכוש עם קבוצת משקיעים גדולה

לפני שמשלימים עסקה של רכישת בתים למכירה בארצות הברית חשוב, אם כן, לבדוק את מצבו המשפטי של הנכס וגם את השלכות המיסוי. חשוב לבדוק את המצב התכנוני, את המצב הפיזי, את מאפייני השכונה והאזור כולו. אבל אפשר להפוך את התהליך להרבה יותר פשוט אם בוחרים באסטרטגיה אחרת. השקעות נדלן בארהב יכולה להיות די פשוטה כאשר מצטרפים לקבוצת משקיעים גדולה.

חברת האפ וונצר, חברה יזמית עם קבלות, השלימה כמה וכמה פרויקטים גדולים בנדל"ן בארצות הברית ויש עוד כמה וכמה על הפרק. על מי המודל של החברה, היא זו שמבצעת את כל הבדיקות המקדמיות וכן מנהלת קשרים עם גורמים בארה"ב. החברה עצמה משקיעה חלק מהסכום הדרוש בעוד שציבור של משקיעים מצטרף וכל אחד מחליט איזה סכום להשקיע (בכפוף לסכום מסוים, לא גבוה במיוחד).

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה