השקעות נדל"ן בארה"ב או באירופה?

20.07.2016// מאת: HAP JOURNAL

השקעות נדלן בישראל כבר חדלו להיות אטרקטיביות, במיוחד כאשר בוחנים את האלטרנטיבה של השקעה דומה בחו"ל. בארצות הברית או באירופה ניתן למצוא מגוון הרבה יותר רחב של נכסים, בטווח מחירים מגוון במיוחד. אך לאחר שמקבלים החלטה שכדאי לרכוש נכסים בחו"ל עולה שאלה נוספת, חשובה לא פחות – האם עדיף לבצע השקעות נדלן בארהב או שאולי כדאי לבצע השקעות דווקא במדינות אירופה השונות?

השקעות נדלן בארהב – בגלל היציבות

לא ניתן לומר בשום פנים ואופן שחסרות אפשרויות טובות להשקעות נדלן באירופה, אך יש היבט מרכזי שתומך בנקודת זמן זו דווקא בביצוע השקעות בארצות הברית. מדוע השקעות נדלן בארהב הן אפשרות טובה דווקא בשלב זה? הדבר נובע בשל חוסר היציבות הגדל והולך באירופה בכלל ובמדינות האיחוד בפרט.

אם באירופה ניתן לראות כיצד אי השקט החברתי והפוליטי בא לידי ביטוי בפרישת בריטניה מהאיחוד, הרי שבארצות הברית לא יכול להתקיים צעד כזה או דומה לזה, שיש בו כדי להרתיע ולהפחיד משקיעים זרים. לעומת הכלכלה האירופאית, בארצות הברית ניתן לראות לא מעט מדדים המצביעים על יציבות, כאשר זה ניכר גם בשוק הנדלן אך גם מחוצה לו. מדדים של תעסוקה, למשל, רושמים מגמה חיובית וישנה ירידה מתונה באבטלה. אלו מדדים שאינם בהכרח יציבים ללא שינויים פה ושם, אך עבור משקיעים – אלה סימנים טובים. רוצים להשקיע בראש שקט? בשלב הנוכחי ארהב בהחלט נראית כמקום המתאים לכך.

אפשר לצוד הזדמנויות

מי שלא חושש להשקיע בערים מובילות באירופה, יגלה שנכסים מניבים בהחלט נראו כהשקעה טובה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, השקעה בנדלן בארהב נושאת עימה כמה יתרונות בלתי מבוטלים. ראשית, בארצות הברית קיים היצע רחב מאוד של נכסים זולים. עבור המשקיע, יש מגוון רחב של הזדמנויות ואפשר בהחלט לצוד הזדמנויות מצוינות גם בערים המרכזיות אך לא פחות מכך – גם באזורי פריפריה מתעוררים.

בנוסף, בארצות הברית מתרבים הסימנים לעליה בביקוש לנדלן, עד עדיין אין מתקרבים לרמות השיא במחירים שכולנו מכירים מן העבר. אם נוסיף לכך ביקוש קשיח יחסית להשכרת נכסים באזורים מסוימים, הרי שיש בכך איתות חיובי נוסף לאוכלוסיית המשקיעים.

שניים במחיר אחד

עבור מי שמתכנן להשקיע ומתעניין ברכישת בתים למכירה בארצות הברית קיים חיזוק חיובי ממקור נוסף. לעומת מחיר של בית בערים מרכזיות באירופה, לרבות ברלין, מילאנו, ברצלונה, פריז וכן הלאה, מחירי הרכישה בארצות הברית של נכסים דומים זולים לאין שיעור. ישנם מקרים שבהם ניתן למצוא נכסים בפערי מחיר כאלה, שעל כל רכישה נכס באירופה ניתן לרכוש שני נכסים בארהב. האם זאת אומרת שבאירופה נגמרו ההזדמנויות? לא בהכרח, אלא שבארהב הן הרבה יותר זמינות ונגישות.

כדאי להיוועץ במומחים

עבור אלה שמכירים היטב את שוק הנדלן האירופאי, יש בהחלט יתרון להשקעה במקום המוכר להם. עבור אלה הבקיאים בשוק הנדלן האמריקאי – קיימת עדיפות ניכרת להשקעה דווקא שם. למרות היתרונות לביצוע השקעה בארהב, בדרך כלל יהיה רעיון טוב להיוועץ במומחים לביצוע השקעות מסוג זה שכן הם ערים למגמות נוספות שלא תמיד גלויות מעל פני השטח.

אם יש לכם הון עצמי ואף אם יש לכם סכום שאיננו מספק לרכישת נכס אך אינכם נרתעים משיתופי פעולה בענייני השקעות נדלן, יש בהחלט הזדמנויות רבות בשוק הבינלאומי. לא מעט ישראלים שכבר ניסו והצליחו בארהב, לא מעט מאלה שכבר רכשו נכסים, דירות, משרדים להשכרה ואף נכסים אחרים כגון מגרשים, רשמו רווחים נאים וכל הסימנים מראים שכך צפוי להיות המצב גם בטווח הזמן הנראה לעין.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה