יזמות נדל"ן איך להתחיל ולהפוך ליזם מצליח

22.03.2016// מאת: HAP JOURNAL

עולם הבנייה והיזמות מושך אליו המון תשומת לב מצד מי שרוצה לקנות דירה, משפרי הדיור, אלו המחפשים השקעה בנדל"ן, הגופים השונים שמנסים למצוא פתרון לעלייה הבלתי פוסקת של המחירים בתחום, חוקרים – וגם מי שרוצה להפוך בעצמו ליזם נדל"ן וליהנות מעיסוק מרתק עם פוטנציאל לרווחים עצומים (אבל גם, חשוב לזכור, להפסדים כואבים).

עבור המעוניינים לעסוק בתחום יזמות נדל"ן איך להתחיל בכך היא שאלה מתבקשת, ויש לה מספר תשובות.

להיוולד עם האישיות המתאימה

כאמור עבור מי שרוצה להיכנס לתחום של יזמות נדל"ן איך להתחיל היא שאלה מתבקשת. כשבוחנים את מי שכבר עוסק ביזמות נדלן מגלים שבמקרים רבים התשובה היא שפשוט נולדים לתוך כך.

בחלק מהמקרים מדובר במי שגדל במשפחה העוסקת בנדל"ן, והדוגמה הטובה ביותר היא משפחת גינדי: בשנות ה-70 וה-80 היו אלה אברהם ז"ל ושניים מהאחים הצעירים שלו, משה ויגאל יבדל"א, שבנו בכל רחבי המרכז רבבות דירות, ובמאה ה-21 נכנסו לנעליים הגדולות בני הדור הבא – מנור, בנו של משה, הקים את חברת "גינדי השקעות" (עם שני הבעלים של שתי אחיותיו); ילדיו של יגאל (ליטל, אבי, גיא, רועי ומנחם) עומדים מאחורי "גינדי החזקות"; ואילו חן ואיתי, בניו של אברהם, עוסקים ביזמות בנייה בחברה משלהם והנושאת את שמם.

במקרים אחרים מדובר פשוט באישיות יזמית, שלא נרתעת מסיכונים, זקוקה כל העת לגירויים חדשים, מגלגלת כל העת רעיונות וחייבת לראות אותם מתממשים, ובנוסף נמשכת אל עולם הבנייה המסועף והמורכב.

לימודי יזמות

גם אם על-מנת להפוך ליזמים נדרשת אישיות מתאימה – כזו שאו שנולדים איתה או שלא – וגם אם במקרים רבים יזמי נדל"ן הם דווקא משפטנים או רואי חשבון בהשכלתם (תחומי ידע שתורמים רבות למי שעוסק ביזמות בקנה מידה נרחב), הרי שישנם גם לימודי יזמות נדלן מסודרים – שעשויים להוות קרש קפיצה לא רע כלל וכלל ליזמות בפועל ובכל מקרה מקנים כלים חיוניים בכל הנוגע לסוגי עסקאות נדלן, עקרונות הבנייה והתכנון, מיסוי על דירות להשקעה, שינוי ייעוד נכסים, מימון ובפרט עבור יזמות בתחום הנדלן, שיווק עם דגשים למכירת נכסי דלא ניידי ועוד ועוד.

בין המכללות המציעות לימודים אלה ניתן לציין את רילטי אקזקיוטיב, המכללה לעיצוב בניין ודיור, YZM ביה"ס ליזמות עסקית, מכללת מגמות, האקדמיה לפיננסים ומכללת תמורה. לא בכל מקום נפתח בכל עת קורס שכזה, אבל בכל מקרה כדאי לברר.

יזמות נדל"ן איך להתחיל בלי לימודים מסודרים?

עבור חלק מהמתעניינים בפעילות בתחום של יזמות נדל"ן איך להתחיל בלי לימודים מסודרים היא השאלה המעניינת אותם, שכן כאמור ממילא בחלק גדול מהמקרים המפתח להצלחה הוא אישיות מתאימה וידע מתחומים אחרים.

עבור מי שמבקש לדלג על שלב לימודי יזמות הנדלן, שכאמור ממילא אינו הכרחי, ההמלצה החמה ביותר היא פשוט לקפוץ למים הקרים.

יחד עם זאת מומלץ להצטייד מבעוד מועד ב"גלגל הצלה", ובנוסף לקפוץ למים הקרים עם הון מוגבל ולא עם כל המשאבים.

הכוונה היא לכך שבראשית הדרך לא כדאי לסכן יותר מדי כסף, שכן סביר להניח שבתור יזמים מתחילים תידרשו לשלם שכר לימוד מסוים על טעויות שתבצעו (וכולם מבצעים טעויות בתחילת הדרך), ושאחד המפתחות החשובים להצלחה הוא מציאת שותפים איכותיים לדרך – עם מתן עדיפות ליזמים ותיקים שיוכלו למנוע לפחות חלק מהטעויות.

בחירה מושכלת של שותפים, שכמובן חייבים להיות לא רק בעלי אישיות יזמית אלא גם אמינים לחלוטין ובעיקר כאלה המשלימים אתכם מבחינת האישיות כך שתיווצר סינרגיה מנצחת, היא צעד חשוב מאוד בתחילת הדרך, ובמיוחד למי שלא נולד למשפחת יזמים וקבלנים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה