השקעות נדל"ן בארה"ב – איך לבחור את המדינה המתאימה לך להשקעה?

02.08.2016// מאת: HAP JOURNAL

אין זה סוד שהשקעות נדלן בחו"ל הפכו מתופעה זניחה לתופעה גורפת למדי. אין זה סוד שרבים מחפשים במיוחד השקעות נדלן בארהב, שכן יש בנמצא לא מעט הזדמנויות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אמנם, נכון הדבר שלא בכל מקום בארצות הברית כדאי להשקיע, אך כאשר מוצאים את המקומות הנכונים, שנמצאים במדינות הנכונות, נהנים גם מתשואה מצוינת וגם מנכס בעלות נמוכה שעוד צפויה לעלות.

השקעות נדלן בארהב – לבחור נכון

הכלל הראשון שעל כל משקיע להבין הוא שאסור לראות בארצות הברית מקשה אחת. השקעות נדלן בארהב נחשבות למגוונות ביותר וקיימים הבדלים ניכרים בין המדינות השונות. למעשה, בכל מדינה ניתן למצוא אפשרויות טובות להשקעה, אבל יש מדינות שנחשבות למוצלחות יותר מהאחרות. מהיכן מתחילים? דרך טובה להתחיל היא לברר את מחירי הנכסים במדינות השונות. חשוב כמובן להשוות בין מחירי נכסים דומים באזורים בעלי מאפיינים דומים. בית פרטי עם שלושה חדרי שינה שנמצא בפרוורי שיקגו לא ניתן להשוות לדירה ניו יורקית. ההשוואה בין מחירי הנכסים במדינות השונות חשובה, אך כדי לבחור נכון יש עוד צורך בכמה בדיקות נוספות.

תעסוקה ונתונים כלכליים

כדי להבין מתי השקעה בנדלן אכן מבוססת היטב ובאיזו מדינה כדאי לבחור, חשוב לבדוק נתונים המצביעים על מצב הכלכלה והתעסוקה באותה המדינה. מי שלא מבין מדוע זה חשוב צריך לזכור שהסיכוי להשכיר דירה בתשואה מוצלחת וללא סיכון משמעותי נשען על קיומם של שוכרים טובים. במדינות ובאזורים שבהם מספקת הכלכלה סימנים חיוביים, בעלי הנכסים הרבה יותר רגועים. אך אילו נתונים כדי לבדוק לגבי המדינות שמעניינות אתכם להשקעה? בין השאר ניתן לבדוק את ציפיות המשקיעים בבורסה. ציפיות המשקיעים כקבוצה מספקות תחזית טובה מאוד לגבי מצב המשק. נתון חשוב אפילו יותר הוא רמת התעסוקה. מדינות שבהן רמת האבטלה נמוכה או כאשר ישנם נתונים מעודדים לגבי מצב המועסקים בתקופה הנוכחית, הן מדינות עדיפות להשקעה.

סימנים נוספים? מספר המשכנתאות. כאשר ניתן לראות בדיווחי הבנקים שהציבור נוטל יתר משכנתאות זאת אומרת שיש מצטרפים נוספים לשוק הנדל"ן. זהו בדרך כלל סימן מקדים לעליה נוספת במחירי הנדל"ן וזה אומר שהמשקיעים עושים צעד נכון ומבוסס היטב. גם נתונים כמו תוצר גולמי (תל"ג) ורמת הפריון הם בעלי משמעות. בסופו של דבר – מדינה שבה התחזיות הכלכליות טובות יותר ביחס לממוצע בכלל מדינות ארהב תהיה עדיפה עבור משקיעי הנדלן.

נתוני הגירה פנימית

לא רק נתונים כלכליים ועלויות של נכסים מהווים מפתחות להצלחה בהשקעות מניבות. בחירת המדינה שבה כדאי לבצע השקעות נדלן מניבות צריכה להתבסס גם על נתון חשוב שנקרא – הגירה פנימית. ארהב, יש לזכור, היא מקום רחב ידיים ויש מגמות ברורות של הגירות בין מדינה למדינה. הגירה של אזרחים אמריקאים, יותר מאשר הגירה של מהגרים מן החוץ, מהווה סימן חשוב ביותר למדינות שבהן כדאי לרכוש נדלן.

יש לשים לב שהאזרח האמריקאי, זה שחי באמריקה, זה שעובד בה, זה שרוכש בה בתים או שוכר דירות, הוא זה ששם לב לסימנים שונים שלא תמיד ברורים למשקיעי חוץ. כאשר עושים שימוש במגמות הללו, כאשר בוחנים מקרוב היכן ובאילו מדינות מעדיפים האמריקאים לגור – אפשר לבחור את המדינות הנכונות להשקעה בצרוה טובה ומושכלת יותר.

עוד ראוי לציין שאת מגמות ההגירה הפנימית יש לנתח בצמוד לנתונים סוציואקונומיים. חשוב לבדוק האם ההגירה כוללת בעיקר עובדי צווארון כחול, או שמא למדינה המעניינת אתכם מהגרים עובדי הייטק ועובדים בכירים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה