ויזת הגירה לארה"ב באמצעות השקעה בנדל"ן אמריקאי

01.06.2016// מאת: HAP JOURNAL

אזרחים ישראלים רבים משקיעים בנדל"ן בארצות הברית בשנים האחרונות, על מנת לקבל תשואה גבוהה יותר על ההשקעה בשוק האמריקאי, מאשר בנדל"ן בישראל. הם צופים כי מחירי הדיור הנמוכים במקומות רבים ברחבי ארצות הברית בוודאי יעלו, וכך ירוויחו על השקעתם. יחד עם זאת, ישראלים רבים אינם יודעים כי אפשר לקבל ויזת הגירה לארה"ב באמצעות השקעה בנדל"ן אמריקאי. בתחילת שנות ה- 90 ממשלת ארצות הברית השיקה את תכנית ויזת EB5. תכנית זו מאפשרת ויזת הגירה לארצות הברית עבור אזרחים זרים המשקיעים במקרקעין בארצות הברית.

מה מטרת ויזת EB5  – ויזת הגירה למשקיעים?

מטרת פרויקט ויזת משקיעים לארה"ב הייתה לאושש את הכלכלה האמריקאית המדשדשת, דרך משיכת השקעות של אזרחי חוץ לארץ העשירים, בנכסים בארצות הברית. התכלית היא בסופו של דבר כמובן יצירת מקומות עבודה עבור אזרחים אמריקאים, וכך לצמצם את רמת האבטלה בארה"ב. כך לדוגמא, במסגרת הליך קבלת ויזת השקעה לארה"ב יש להוכיח יצירת 10 מקומות עבודה חדשים תוך שנתיים, בעקבות ההשקעה בנדל"ן.

מה מקבל משקיע זר על ידי השקעה בנדל"ן אמריקאי?

ויזת הגירה לארה"ב עבור משקיעים זרים, ויזה EB5,  מאפשרת לאזרחי העולם אשר חפצים להגר אל ארצות הברית יחד עם בני משפחתם (כלומר: בני / בנות זוג וילדים מתחת לגיל 21) לעבור לגור בארצות הברית. לאחר אישור ויזה EB5, מקבלים המשקיעים ובני משפחותיהם גרין קארד. למעשה גרין קארד זהו מעמד תושב קבע בארצות הברית, אשר מאפשר עבודה ומגורים ללא הגבלה בארצות הברית, קבלת מספר ביטוח לאומי אמריקאי, רישום הילדים לבתי הספר, ובכלל השתלבות מלאה בחיים בארצות הברית. לאחר מספר שנים במעמד תושב קבע אמריקאי, אם אין מניעה אחרת, אפשר על פי חוקי ההגירה לארה"ב, להגיש בקשה לאזרחות אמריקאית.

הקריטריונים לקבלת ויזת EB5 לארצות הברית

חשוב לדעת כי ישראלים החפצים לקבל ויזת EB5, חייבים להוכיח השקעה משמעותית בשוק האמריקאי. כיום ההשקעה הכספית הנדרשת בשוק הנדל"ן האמריקאי נעה בין מיליון דולר במקרים רגילים, למינימום של חצי מיליון דולר, עבור השקעה באזורים הנחשבים אזורי פיתוח בארה"ב. כמו כן, רוב רובם של מקבלי ויזה EB5  לארה"ב, לא מבצעים את ההשקעה הכספית בצורה ישירה, אלא באמצעות מרכזי פיתוח אזוריים. מדובר בפרויקטים של בנייה ופיתוח מקרקעין, אשר אושרו לקבל השקעות של אזרחים זרים במסגרת תכנית ויזת EB5.

ליווי משפטי – ויזה EB5 לארה"ב

רשויות ההגירה לארה"ב מפקחים על מרכזי הפיתוח האזוריים, על מנת למנוע מצב של השקעות בפרויקטים כושלים במסגרת הליך קבלת ויזת EB5, אולם בפועל היו פעמים שאזרחים זרים השקיעו את כספם בפרויקטים בעייתיים ואיבדו את כספי השקעתם. על מנת להצליח בהליך קבלת ויזת EB5, ויזת השקעה לארה"ב כדאי להיוועץ עם עורך דין שעוסק בהגירה לארה"ב, בעל ניסיון בנושא ויזת משקיעים לארצות הברית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה