נדל"ן באיי יוון – למי זה יכול להתאים?

09.01.2019// מאת:

בישראל של שנת 2019 השקעה מקומית בנדל"ן הפכה ללא רלוונטית וללא משתלמת.

עם מחירים גבוהים מידי, מיעוט הזדמנויות ותשואות אשר הפכו נמוכות יחסית , מנסים משקיעים רבים למצוא הזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל אשר יניבו עבורן את הרווח הכדאי להשקעה מסוג זו.

כאשר מסתכלים על היתרונות שבנדל"ן בחו"ל אפשר לראות שהמחירים המוצעים הם לעיתים נמוכים או שסכום ההשקעה הראשוני הוא נמוך והדבר מאפשר להינות מהשקעה אשר תשתלם בטווח הארוך עם תשואות גבוהות.

נדל"ן ביוון

בשנים האחרונות הפכה יוון לגן עדן למשקיעים הבינלאומיים. הכלכלה המקומית של המדינה אשר הולכת ומתחזקת, התיירות אשר גדלה משנה לשנה וכמות ההשקעות במדינה ובעיקר בשוק הנדל"ן מספקים תשואות נאות. עוד סיבות אשר גורמות למשקיעים לנהור למדינה ולהשקיע בה הן :
1. פטור ממס רווחי הון – במטרה למשוך משקיעים נותנת המדינה פטור מרווחי הון, מס רכישה נמוך ומיסי ארנונה מהנמוכים בעולם

2. לכל המשקיע מעל 250 אלף יורו בנדל"ן, נותנת המדינה אשרת שהייה ועבודה דבר המושך משקיעים אשר מעוניינים לעשות עסקים בגוש הארופאי.

למי זה מתאים?

ובכן, בכל מה שקשור להשקעות בחו"ל והשקעות בנדל"ן בפרט התשובה טמונה תמיד באופי המשקיע.

מי שמחפש רמת השקעה נמוכה אך עם בטחון גבוהה יכול לשים את כספו על השקעות בחו"ל אשר יניבו לו רווח נאה ולאורך זמן.

השאלה היא : האם אתם מעדיפים להשקיע בנכס אשר הוא יזמי באופיו או שבנכס מניב?

בנכס מניב, המשקיע קונה נכס קיים במטרה להנות ממכירתו או מדמי השכירות שלו.

ואם מדובר בנכס יזמי, הסיפור כאן שונה לחלוטין. כאן מדובר על איתור איזור יזמי להשקעה, בניית הפרויקט מאפס והתמודדות עם כל הגופים הקשורים לכך. בהשקעה מסוג זו, משתתפים בעלות ההקמה, והבנייה ולאחר מכן, נהנים ממכירת הנכס ברווח גדול.

השקעה מסוג זה אורכת בדרך כלל בין שנתיים לארבע.

דברים שחשוב לדעת בכל השקעה

יש להכיר את השוק המקומי- כאשר מחליטים להיכנס להשקעה במדינה אחרת, יש לזכור כי אתם אינם מכירים את השוק המקומי ולכל מדינה יש חוקים משלה.חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר מרכיבים עסקה ותהליך של בדיקת נאותות.אל תתפתו לתמונות יפות ולהבטחות מפתות על תשואות גבוהות. בדקו בעצמכם את השוק ובמידת הצורך העזרו העורך דין מקומי.

ביטוחים – כאשר אתם באים לקנות נכס בחו"ל בטחו את עצמכם.  הרבה פעמים התשואות המוצגות לרוכשים הן גבוהות מאד בגלל שלא כללו בהן את את התשלום הקבוע למנהל הנכס, תיקונים, ביטוח דירה וכו. קחו בחשבון שהעובדה שאתם רחוקים מהדירה מונעת ממכם לנהל אותה כראוי והיו מוכנים לכל התסריטים אשר יכולים לקרות במצב זה!

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה