5 עובדות שלא ידעתם על השקעות נדל"ן בארצות הברית

06.07.2017// מאת: HAP JOURNAL

כמעט כל אחד כבר שמע באופן אישי על חברים, מכרים או בני משפחה שרכשו נכס אחד ואפילו יותר בארצות הברית. בדרך כלל, לא מדובר ברכישה לצורך מגורים אלא ברכישה לצורך השקעה. מוזר? בהחלט לא. על רקע מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל, אין להתפלא על כך שרבים מחפשים השקעות מעבר לים. המדובר, בין היתר, ברכישת נכסים למגורים או נדלן מסחרי, בעיקר בצפון אמריקה ודגש על ארצות הברית. רוצים גם אתם להצליח עם השקעות נדלן בארצות הברית? אנו נציג לפניכם מה שבאמת חשוב לדעת ולא תמיד יגלו לכם.

  1. השקעות נדלן בארצות הברית בתשואה פנומנלית – האמנם?

גם אתם בוודאי כבר נתקלתם במודעות שמזמינות אתכם לקנות את הבית המושלם בארצות הברית. בית נפלא במחיר נמוך המבטיח לכם, ללא כל סיכון, תשועה פנומנלית. משקיעים זהירים שיבצעו השקעות נדלן בארצות הברית בהחלט יכולים לנצל הזדמנויות, חלקן מצוינות. אבל תשואה פנומנלית? בדרך כלל זו לא האמת לאמיתה. היזהרו מהבטחות מפוקפקות. תשואה סבירה בהחלט אפשרית, גם כיום. רק בעלי קשרים יוצאים מהכלל או אנשים שחיים נדלן מבוקר ועד לילה יכולים לצפות באמת "לשבור את השוק" עם תשואה כפולה ולפעמים יותר, ביחס המקובל.

  1. מתאים גם למשקיעים קטנים

רכישת נדלן בארהב התאימה בעבר אך ורק למשקיעים גדולים, מביני עניין. כיום, ישנה דרך להצליח גם אם אינכם משקיעים מיומנים. זה אפשרי אפילו אם יש לכם סכום יחסית קטן להשקעה. איך אפשר לעשות זאת? למשל אם מצטרפים לקרנות השקעה מתמחות. בקרנות כאלה אפשר להשקיע אפילו אם אין לכם את ההון לרכישת בית או דירה. רק חשוב לוודא שקרן ההשקעה אכן יציבה ושהיא מעורבת בפרויקטים איכותיים, שחלק מהם כבר הגיעו לידי גמר ורשמו תשואה נאה עבור המשקיעים.

  1. שימו לב להוצאה האמיתית

סיפרו לכם על נכס למכירה בהזדמנות? עומדים לחתום על חוזה לצורך רכישת דירה להשקעה? שימו לב מבעוד מועד לעלות העסקה האמיתית שלכם. לא רק הסכום שאותו מעבירים למוכר צריך להילקח בחשבון. מעבר לכך, יש לשים לב להוצאות נוספות שאי אפשר להימנע מהן. למשל, הוצאות שכר טרחה עבור עורך דין. הוצאות תיווך – במידה ונעזרים במתווכים. כאשר מדובר בנכס להשבחה, יש לקחת בחשבון הוצאה מרכזית לשיפוץ ולתיקונים.

  1. שימו לב למיסוי

לכל השקעה בנדלן, גם בארץ וגם בחו"ל ישנם היבטים במיסוי שצריך להכיר. בארצות הברית, יש צורך להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם להימנע מכפל מס ומתשלום של מס מיותר. מיסוי נדלן בארהב עשוי להיות מורכב במיוחד שכן יש אפשרות להשקיע כאנשים פרטיים או להירשם כחברה לצרכי השקעה. כמו כן, המיסוי איננו אחיד במדינות השונות כך שהשקעות באזורים שונים יהיו כרוכים בהוצאות מיסוי שונות.

  1. אחזקת מבנים באמינות

התשואה שמקבלים המשקיעים, ששמו את כספם בנדלן איננה מבוססת רק על ההפרש שבין שווי הנכס לבין ההוצאות הראשוניות. זכרו – מרבית הישראלים שרוכשים נדלן מניב בארה"ב לא יכולים להרשות לעצמם לנהל את הנכס בעצמם. קשה ואפילו בלתי אפשרי לנהל נכס בשלט רחוק ולכן – ליווי של חברה לניהול נכסים תהיה הכרחית. יש לבחור חברה אמינה לניהול נכסים, כזאת שפועלת בשוק מזה זמן ואשר לקוחותיה יכולים להעיד על אמינותה. וודאו ששכר הטרחה הנגבה על ידה אכן סביר ובהתאם למקובל. חברת הניהול היא זו שתטפל בתשלומי מיסים שוטפים, גביית דמי שכירות, לפעמים גם מציאות שוכרים מדי תקופה. התשואה שתתקבל תהיה בניכוי עלויות המשולמות לתחזוקה שוטפת.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה