איך לבצע השקעות נדלן בארצות הברית בצורה חכמה באמת

14.11.2018// מאת:

מדוע ישנם משקיעי נדלן שהצליחו להשיג רווחים נאים ותשואה מעולה בעוד שאחרים נכוו ולא באמת הצליחו? הסיבה המרכזית שמפרידה בין הצלחה לבין כישלון הינה עבודת הכנה. גם השקעות נדלן בארצות הברית יכולות להיות טובות ויכולות להיות פחות טובות. הסוד הוא בהבנה של המוקשים שיכולים להסתתר בין השורות וביכולת לבחור את העסקאות הבאמת טובות והראויות. להלן נראה את הכללים המרכזיים שמלווים את המשקיעים המצליחים.

השקעות נדלן בארצות הברית גם בסכומים די נמוכים

הציבור הרחב מגלה עניין בנדל"ן בחו"ל לא רק בגלל סיפורי הצלחה כאלה ואחרים שפורסמו פה ושם. קודם כל, השקעות נדל"ן בארצות הברית יכולות להיות מאוד נגישות מכיוון שצריך הרבה פחות הון עצמי בכדי לרכוש נכס. ולא מדובר רק בדירות ישנות שכן ניתן למצוא אפילו בתים למכירה בארצות הברית וגם נכסים אחרים שנמכרים במחירים שבארץ אפשר רק לחלום עליהם. ומלבד זאת, גם סביבת הדולר הנמוכה תומכת בהשקעות בארה"ב בעוד שבארץ, הנטייה של הציבור היא לוותר על נכס כהשקעה בשל העלויות הגבוהות והתשואה שהולכת ויורדת. בארצות הברית, לצורך השוואה, אין זה נדיר לראות תשואה של שבעה, שמונה ואף תשעה אחוזים לשנה. בארץ – חצי מזה זה משימה שלא כל כך ניתן להשיג.

תמיד בדקו את ערך הנכס

מכיוון שהמשקיע לא תמיד יודע להעריך באמת את שוויו של נכס באמריקה, יש לנהוג בזהירות עניין זה. השקעות נדלן בארצות הברית מתומחרות אחרת לגמרי מאשר בארץ ולכן גם אם נכס נראה לכם כנמכר במחיר מאוד נמוך זה עדיין לא אומר שזהו מחיר השוק או המחיר ההוגן. ויש כמובן הבדל גדול בין השקעות נדל"ן בפלורידה (שנחשבות כיום למאוד טרנדיות) לבין השקעות נדל"ן במדינות אחרות, אפילו סמוכות. עבור הרוכש הנבון תמיד יש לוודא מהו שווי הנכס לפי הערכה של שמאי. לכל הפחות, יש לבדוק בכמה כסף נמכרו בעת האחרונה נכסים סמוכים. אך יש להיזהר ולוודא שמדובר אכן בנכסים דומים, בשכונה בעל פרופיל דומה.

האם היועץ הוא גם המוכר?

לפעמים, השקעות נדלן בארצות הברית נעשות לא באופן ישיר על ידי הרוכש אלא בעזרת גורמים מתווכים. ראוי לבדוק עד כמה הגורם המתווך הוא באמת אמין ומקצועי ועד כמה הוא באמת משיג ערך מוסף עבור לקוחותיו. גורם מתווך אמין או גורם מייעץ שניתן לסמוך עליו יהיה גורם מאוד מקצועי, שפעיל בנדל"ן בארצות הברית מזה זמן. זו יכולה בהחלט להיות גם חברה ישראלית אבל רק כזאת עם נציגים באמריקה ורק כזאת שיש לה שם קשרים ענפים. חוץ מזה, חברת הייעוץ חייבת להיות מקצוענית, בעלת ידע לא רק במחירי דירות אלא גם בנושאים כגון העברת בעלות, מיסוי נדל"ן בארה"ב, השבחת נכסים. הכי טוב יהיה לבדוק מה אומרים לקוחות קודמים של החברה. אם יש לקוחות שיודעים להעיד על מקצועיות, יושר ורמה גבוהה, סביר להניח שמולכם עומד גוף לגיטימי שניתן לעשות עימו עסקים.

קרנות השקעה להתחלה בטוחה

דרך מאוד מומלצת למשקיעים מתחילים שלא בטוחים אם כדאי לבצע לבד את ההשקעה היא כזאת: קרנות השקעה. יש חברות השקעה שפועלות בשוק האמריקאי ואשר מבצעות בעצמן את בדיקת הכדאיות. המשקיעים השונים יכולים להצטרף להשקעה, החל מסכומים די נמוכים והתשואה שמקבלים זהה לזאת שמקבלת חברת ההשקעות כך שברור שאין ניגוד אינטרסים. מכיוון שניתן להצטרף לקרנות השקעה וגם לבצע השקעה פרטית בנכס ושני הדברים לגיטימיים, מומלץ שכל אחד יחשוב מה עדיף עבורו, בשלב זה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה