למה לא כדאי לפספס השקעות נדל"ן בארה"ב – ניו יורק?

05.12.2016// מאת: HAP JOURNAL

ניו יורק, המכונה בחיבה גם התפוח הגדול, מייצגת במידה רבה את ארצות הברית כולה. זוהי עיר גדולה ושוקקת חיים, היא מהווה ליבה של מסחר ועסקים, תרבות ובידור וכמובן – גם מגורים. בניו יורק מתגוררים רבים מבני המעמד הגבוה של אמריקה וכן גם אזרחים זרים – בעלי הון, בעלי עסקים תעשיינים. זוהי עיר שהיא מרכז עולמי בכל הקשור לעוצמה פוליטית ופעילות כלכלית. משום כך, אי אפשר שלא לקחת בחשבון את האפשרות לבצע השקעות נדלן בארה"ב – בניו יורק עצמה. למי יכולה להתאים השקעה שכזאת? האם זהו הזמן הנכון לביצוע השקעה? למה לא כדאי לפספס השקעות מסוג זה?

השקעות נדלן בארה"ב – הנכס תמיד מושכרהשקעות נדלן בארהב בניו יורק מנהטן

לא כל השקעות הנדל"ן דומות זו לזו, גם כאשר מדובר במדינה אחת ואפילו לא כאשר מדובר באזור אורבני מצומצם יחסית בשטחו. מתי כדאי לשקול בחיוב השקעות נדלן בארה"ב? יש לכך שיקולים רבים, ופעמים רבות מוביל השיקול של הכנסה שוטפת וקבועה.

יש אזורים בארצות הברית שבהם סיכויו של נכס להיות מושכר באופן שוטף וללא "תקופות מתות" נמוך יחסית. לא כך באזור ניו יורק. השקעות נדלן בניו יורק נחשבות לחריגות מהבחינה החיובית שנכס כמעט לעולם לא יהיה ריק משוכרים. למעשה, כמעט כל נכס ראוי לשמו (למעט חריגים) מרכז סביבו רשימת המתנה ליום שבו השוכר הנוכחי יקום ויעזוב. עבור ישראלי שמחפש הזדמנות להשקעה מניבה באמת – זוהי נקודה חשובה.

תשובה סבירה להשקעה מעולה

חשוב שהמשקיע הישראלי ידע ויזכור שבניו יורק של ימינו ניתן ליהנות מתשואה יפה, אך לא מרווח פנומנלי. אנו מדברים כמובן על השקעה בנכס מיד שניה, לא השקעה בנכס לא בנוי (נכס מתוכנן, עתידי) או השתתפות בקבוצת רכישה. הזדמנויות נדלן בארהב שיניבו תשואה הוגנת של חמישה או שישה אחוזים לשנה יכולות להתקבל כאשר נכנסים לקבוצת רכישה שיוזמת פרויקטים של בינוי. יש לשים לב שקבוצות רכישה שכאלה לא יהיו קיקיוניות אלא שינוהלו בהוגנות ובשקיפות, ללא אותיות קטנות וללא הבטחות אין להן כיסוי.

מי שמחפש נכס לרכישה מסוג "נכס מניב" יוכל לצפות לתשואה של שניים עד שלושה אחוזים, כאשר מדובר במיקום טוב ולא ברכישה ספקולטיבית. כדאי לבדוק טוב טוב איפה כדאי לקנות דירה, כדאי לבחור ברבעים הטובים של ניו יורק, היכן שניתן לצפות לשוכרים טובים, בעלי מוסר תשלומים גבוה וללא צפי של נזקים בדירה או סכסוכי שכנים.

גם נכסים מסחריים

השקעה בניו יורק בהחלט יכולה לכלול לא רק נכסים למגורים אלא גם נדלן מסחרי. גם בהקשר זה, כדאי להשקיע מאמץ באיתור הנכס הנכון, באזור הנכון. עדיף לבחור אזור שבו פעילות כלכלית ערה ולהיזהר מאזורים שנחשבים לפחות פעילים מבחינה זו. בדרך כלל, רכישה של נכס מסחרי תבוצע על ידי משקיעים מנוסים או בליווי של אנשי מקצועי המתמחים בנכסים מסוג זה. זה פחות מתאים למשקיע קטן או חסר ניסיון אך ניתן בצורה כזאת להשיג תשואה גבוהה מהמקובל בנכסים רגילים למגורים.

השורה התחתונה – מדוע זה כדאי

אז מדוע לא כדאי לפספס השקעות טובות בניו יורק? לא מדובר בהכרח ברצון "לעשות קופה" וליהנות מעליה מידית במחירי הנדל"ן. עליות משמעותיות לא צפויות בניו יורק בשנה שנתיים הקרובות. מצד שני, היכולת ליהנות מביטחון של החזר עבור ההשקעה ותשואה סבירה פלוס במקום הטוב בעולם מהווים סיבות מספיק טובות להשקעה מסוג זה. השקעה בניו יורק, בסיכומו של דבר, היא השקעה בסגנון "ללכת על בטוח".

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה