מה עדיף יותר? השקעות נדל"ן בארה"ב למול אירופה

10.03.2017// מאת: HAP JOURNAL

בישראל, קשה כיום ואפילו כמעט בלתי אפשרי למצוא השקעות נדלן ראויות לשמן. גם אם יש פה ושם נכס שראה יחסית סביר, הרי שהתשואות על ההשקעה נמוכות ואילו הסיכון – גדול. אין פלא, אם כן, שהמשקיע נושא עיניו בציפייה לעבר שווקי חו"ל. השקעות בארצות הברית? אולי השקעות באירופה? מה יותר כדאי, מה עדיף יותר – להלן כמה נקודות למחשבה בעניין השקעות נדלן בארהב למול אירופה.

השקעות נדלן בארהב למול אירופה – שימו לב לשערי המטבע

יש לא מעט הבדלים בין הנכסים ואופיים, אך עוד לפני שנכנסים לעובי הקורה בעניין זה, יש היבט בעל חשיבות שכלל איננו קשור לנדל"ן בלבד. אנו מדובר על ערכם של המטבעות ובמילים אחרות – על שערי המט"ח בעולם. מתלבטים לגבי השקעות נדלן בארהב למול אירופה? שימו לב להבדלים בין האירו והדולר ובחנו גם את המגמות הרלוונטיות לעניין זה. האם האירו חלש והדולר חזק בשעה שאתם רוצים לחתום על עסקה? ואולי האירו חזק ודווקא הדולר מצוי בנקודת חולשה? מכיוון שנכס בחו"ל, בין אם בארצות הברית ובין אם באירופה לעולם לא נקנה בשקלים כי אם במט"ח, תמיד יש לבדוק חולשה או חוזק של המטבע הרלוונטי אל מול השקל.

 טיפים להשוואה בין השקעות נדלן בארהב למול אירופה

זה שעולה וזה שיורד

לא רק מטבעות נמצאים לפעמים במגמה של עליה ולפעמים במגמה של ירידה. גם מאפייניו הכלכליים של המשק לעיתים מראים על חולשה ולעיתים על שגשוג. מתלבטים לגבי השקעות נדלן בארהב? שימו לב לנתונים העדכניים לגבי התוצר הלאומי. שימוש לב ליחס בין החוב לתוצר. מה אומרים שוקי ההון – האם ההערכה לפי הבורסה היא שהמשק יציב? האם המחירים עומדים לפני ירידה? נכון למועד כתיבת שורות אלה, מראה המשק האמריקאי סימנים יפים של יציבות ואפילו יותר מכך. בורסות עולות, עדכון של הסכמי סחר שונים. ומה לגבי האיחוד האירופי? מה לגבי האיחוד שלאחר פרישת בריטניה, הברקזיט? בשלב זה, נראה כי הכלכלה האמריקאית עדיין עולה ואילו זו האירופית – די מדשדשת. זוהי נקודה חשובה למחשבה מבחינת היציבות והביטחון הנחוצים למשקיע השקול.

יותר מבחר, יותר היצע

עוד נקודה חשובה למחשבה לגבי המתלבטים בין אירופה לבין ארצות הברית הינה המבחר של הנכסים. גם בארצות הברית וגם באירופה ניתן למצוא לא מעט השקעות נדלן מניבות. יחד עם זאת, באירופה כמעט כל ההזדמנויות מצויות סמוך לערים מרכזיות שבהן מתנהלת פעילות כלכלית ותיירות יציבה. בארצות הברית יש יותר מבחר ויותר היצע ולא רק בסמיכות לערים הגדולות, שם המחירים הינם מקסימליים.

כמובן שגם היבטים של מיסוי נדלן בארהב לעומת מיסוי באירופה צריכים להילקח בחשבון. יש גם הבדלים באופן רישום הבעלות. ואם רוצים לעשות את החיים יותר קלים, האם זה אפשרי? אנו סבורים שכן, והפשטות הזאת נקראת בשם – קרן להשקעות נדלן.

לרכב על ההצלחה

צורת רכישה של נכסים בארצות הברית, שהופכת את הכניסה למשחק ההשקעות הרציני הזה להרבה יותר פשוטה נקראת קרן השקעות. חשוב לא להתבלבל בין קרן כזאת לבין קרן הון סיכון. זו האחרונה מכוונת להשקעה בחברות הייטק וסטארט אפ. הקרן שאנו מדברים עליה עוסקת ביזום וניהול פרויקטים של נכסים בארצות הברית בעיקר. מדוע זהו פתרון טוב למי שבאמת מתלבט מה כדאי, היכן לשים את הכסף? זהו פתרון טוב שכן הקרן היא זו שמקבלת את החלטות ההשקעה עבור איגוד של משקיעים יחד. הקרן מהוה גוף מקצועי, עם ניהול מקצועי ומומחיות בנדלן. מה שנותר למשקיע זה פשוט – להצטרף אל ההצלחה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה