השקעות נדל"ן בארה"ב היום בהשוואה לעשור הקודם

24.01.2017// מאת: HAP JOURNAL

מרבית משקיעי הנדל"ן מתייחסים להשקעה זו כהשקעה סולידית, לטווח ארוך. אי לכך, גם כאשר מתכננים לבצע השקעות נדל"ן בארהב בימים אלה, ראוי לבדוק לא רק היבטים קצרי מועד. חשוב לבדוק לא רק מה עשו מחירי הנדל"ן במהלך השנה או השנתיים האחרונות. חשוב לא פחות, אולי אפילו יותר, לבדוק זאת לטווח זמן של שנים ארוכות.

השקעות נדל"ן בארהב – משבר והתאוששות

לא צריכים להיות אנשי עסקים ממולחים בכדי לזכור את כותרות העיתונים של העשור הקודם, אשר בישרו על קטסטרופה כלכלית בארצות הברית. קטסטרופה כלכלית זאת, שסחפה אחריה את שוק ההון באמריקה וכן ברחבי העולם לסחרור מסוכן התחילה בנדל"ן. אך מה קרה מאז? מה קרה לאנשים שביצעו השקעות נדל"ן בארהב לאחר המשבר? מה קלה שאלה שרכשו בתים, דירות או נכסים אחרים? כפי שניתן לראות – המשבר העמוק חלף עבר והעולם. מאז שיאו של המשבר, בשנת 2007 ובשנת 2008, נראו יותר מאשר ניצני התאוששות. למעשה, גם אם לא בכל מקום חזרו רמות המחיר לשיא, הרי שמי שהשקיע בנדל"ן מאז המשבר הצליח לראות רווחים יפים ותשואה נאות.

השקעות נדל"ן בארהב היום ואז

שינויי ריבית – אז והיום

מי שמחפש הזדמנויות נדלן בארהב עושה זאת במידה רבה של צדק בשל חוסר בחלופות ראויות. אחד הצעדים שהונהגו על ידי הממשל האמריקאי בעקבות משבר הנדל"ן היה הורדת ריבית אגרסיבית. אם נשווה את הריביות של לפני עשור לריביות המקובלות בעת הזאת נגלה ללא כל קושי תהליך דרסטי של הורדת ריבית. לא בארץ ולא בארצות הברית ניתן למצוא מכשירי השקעה סולידיים שמניבים ריבית טובה. ומהו הנדל"ן? זו חלופה מצוינת שכן מחירי הנכסים עדיין טובים למדי למי שמתאמץ ומחפש – יוכל להצליח.

האם משמעות הדברים היא שאפשר לחפש נדלן בארהב מתוך ציפייה לגלם עשר או עשרים אחוזי תשואה? התשובה שאולי תעציב כמה וכמה אנשים שלילית בהחלט. לעומת הימים שלפני המשבר, אנשים צריכים כיום להיות יותר ריאליים ולהבין שאי אפשר להרוויח לאורך זמן תשואה שכזאת בהשקעה בנכסים מקובלים ולא מסוכנים. עבור מי שרוצה תשואה נאה – השקעות בשוק הנדל"ן באמריקה יכולות להבטיח זאת. המצב בשווקים כיום רחוק מאוד מזה שאפיין את התקופה שלפני עשור ויש הרבה יותר מנגנוני בטיחות. מי שינקוט צעדים זהירים יוכל ליהנות מנכסים מניבים, מתשואה טובה למדי. אפשר לראות זאת היטב גם במספר העסקאות שנסגרות כיום לעומת מספר העסקאות של לפני עשור.

שאיפות סבירות ובחירה נכונה

אם אתם מחפשים אפשרויות והזדמנויות, אם קניית נדלן בחול מעניינת אתכם, עליכם ללמוד ממה שקרה בעולם בעשר השנים האחרונות, וביחוד בארצות הברית. לאחר שמחירי הנכסים ירדו ולאחר מכן החלו לשוב ולעלות, ברור שלא כדאי להשקיע בנכסים בלי בדיקה מקדימה ואיכותית. חשוב לבחור היטב את הנכס או הנכסים שבהם רוצים להשקיע. חשוב לא פחות להגיע לפעולת ההשקעה מתוך ראיית עולם מפוכחת ותוך הבנה שנכס טוב אמור להסב תשואה סבירה. אם מבטיחים לכם את הדרך להתעשרות מהירה – כדאי לכם להיזהר. אותן ציפיות לא ריאליות הביאו להתרסקות של העשור הקודם.

בדקו היטב כמה וכמה סוגים של נכסים. בדקו היטב את הסוגיות הנלוות כגון סביבת הנכס, תנאי המשכנתא (אם רוצים להיעזר בכך – לא לכולם זה מתאים). יש לבדוק באיזה אופן רשום הנכס ואין לוותר על שיקולי מיסוי נדלן בארהב. לזהירים – ניתן לבצע השקעה באמצעות הצטרפות לקרן השקעות, שיוזמת ומנהלת פרויקטים בנדל"ן. כך, ניתן לבצע השקעה זהירה וגם בסכומים צנועים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה