מדוע יש לבצע בדק בית לפני השקעה בנדל"ן בארה"ב וישראל?

28.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

בגלל שהכלכלה בישראל אינה בטוחה כל כך ומחירי הנדל"ן האמירו לשחקים, זו הסיבה שהרבה משקיעים הן מהארץ והן מארצות שונות בעולם, החליטו להשקיע בנדל"ן בארה"ב. התחזית מראה כי המחירים של נכסים בארה"ב יעלו בשנים הקרובות ואנו כבר חשים בעלייה.

ניתן לשמוע תשואות גבוהות בעבור השקעות באמריקה לעומת תנובת הנכסים בישראל שבמקרים רבים לא מגיעה לגבהים אלו. ישראלים רבים חיפשו נתיבי השקעה מניבים והגיעו למסקנה כי הפוטנציאל הגדול תלוי בהשקעה בנדל"ן מעבר לאוקיינוס ובקניית נכס בארה"ב שיוכל בתנאים מתאימים להניב לכם רווח נאה. חשוב לציין, שמכיוון שמדובר כאן במדינה ענקית, זרה ומרוחקת גיאוגרפית, חשוב לנקוט במשנה זהירות עד לאיתור הנכס הנכון.

לשם כך, יש לפנות לקרן השקעות שמתמחה בבניית והשקעות בנדל"ן במדינת היעד שלכם. מומחי הקרן יוכלו לכוון אתכם לאיתור הנכון של נכס מניב בארה"ב, כאשר במקרים רבים יוצא לכם להשקיע בפרויקטים שהיא בונה בעצמה ובכך ייוצר שילוב האינטרסים של הן של המשקיע והן של הקרן.

כל משקיע נבון יכול לזהות כי בעת משבר כלכלי, כאשר הנכסים יורדים בערכם, זה הזמן הנכון להשקיע. יש לציין כי השקעה נכונה תלויה גם במצב הנכס ולכן, יש לבצע בדק בית, אשר יוכל למצוא אם הנכס אינו נצא תחת חריגות בנייה, או יכול להוות כמפגע בטיחותי לדיירים שישכרו אותו וכן, תוכלו לדעת את ערכו האמיתי, לאחר שתקבלו דו"ח מפורט של מהנדסי בניין שלבטח החברה שאליה פניתם בארה"ב לאיתור הנכס, תסייע בידכם למצוא חברה מוכרת ומוסמכת לבדיקת בדק בית.

למרות מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל האם ניתן למצוא נכסים מניבים?

בגלל יוקר המחיה הגבוה בישראל, המשכורות הנמוכות וקצבאות הגמלאות שהן נמוכות, רבים החליטו לרכוש נכס להשקעה פאסיבית. עד לפני תכנית תמ"א 38 לפינוי בינוי ולחיזוק מבנים אנשים רבים לא ששו להשקיע אך היום, משקיעים רבים מנסים לאתר באמצעות סוכני נדלן נכסים שנבנו לפני שנת 1980, על מנת שידעו מה הצפי לתכנית פינוי בינוי, מה שיעלה את ההשקעה בעשרות מונים, כאשר בעל הנכס מוכר את זכויות הבנייה ליזמים או קבלנים שמשקיעים בתכנית תמ"א 38 מסוג פינוי ובינוי.

גם בהשקעה בנכס שמיועד לפינוי בינוי יש לבצע בדק בית עד ליישום התכנית

ההבדל הינו משמעותי, בין דירה ישנה לדירה חדשה לחלוטין גדולה יותר, בבניין חדש ומטופח, שהרי זוהי השקעה נבונה שרבים מחפשים. בכל מקררה כאשר אין צפי מוגדר, מתי תתבצע תכנית הבינוי ויש להשכיר את הנכס, כך שהנכס עצמו, לא יעמוד ריק ותהיה בו תשואה, מומלץ להזמין חברת בדק בית, אשר תבדוק, אם ישנן חריגות בניה, או ליקויים בטיחותיים שאף בעל בית אינו מוכן ליטול את  האחריות על עצמו והסיכון, מה שיגרום לו להיות שקט יותר, כל עוד הנכס מושכר.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה