השקעה בנדל"ן מניב בארה"ב לעומת בישראל – ההבדלים, היתרונות, החסרונות

18.09.2017// מאת: HAP JOURNAL

שוק ההון – שהיה בעבר האופציה המועדפת על המשקיעים בזכות התשואות הנאות שסיפק, ובעצם מילא את ייעודו, לאפשר מיצוי של ההון הפיננסי שיש בידי כולנו לטובת פרויקטים שונים – מדשדש מזה שנים רבות, ובאופן טבעי כל מי שיש בידיו סכום כסף פנוי שברצונו לנצל על-מנת להפיק ממנו הכנסות נוספות פונה לשוק הנדלן, ונתקל בדילמה: האם להשקיע בנדלן כאן בארץ או שמא להעדיף את האופציה של נדלן בארהב.

באופן טבעי ישנו נדלן מניב גם במדינות אחרות ברחבי העולם. היו תקופות שבהן ברלין משכה אליה לא מעט משקיעים אולם כעת היא כבר יקרה למדי, לונדון הפכה פחות אטרקטיבית בעקבות הברקזיט ואי הוודאות שמאפיין את הממלכה המאוחדת בעקבות הפרישה מהאיחוד האירופי, במזרח אירופה עדיין אין שוק חופשי לגמרי וגם אי היציבות הפוליטית מרתיע את המשקיעים – ועל כן שתי האופציות העיקריות של השקעה בנדלן הן ישראל, המקום בו אנחנו חיים, וארהב, כנראה עדיין המקום הטוב ביותר בעולם ליזמות מכל הסוגים ועל כן גם למשקיעים.

היתרונות של השקעה בנדלן בארהב

יתרון אחד הוא ששוק הנדלן בארהב מתאפיין ברמת מחירים נמוכה למדי, ובהתאם התשואה הפוטנציאלית גבוהה למדי. הסיבה לכך היא המשבר הדרמטי בשוק זה לפני כעשר שנים, כשבבת אחת צנחו מחירי הבתים והדירות בכל רחבי מדינת הענק בעשרות אחוזים (אחרי שנוטלי משכנתאות רבים לא הצליחו לעמוד בהחזרים והבנקים, שחילקו משכנתאות והלוואות באופן לא מחושב וגם למי שאפשר היה להעריך שלא יוכל לעמוד בהחזרים, מיהרו לעקל את הנכסים ולנסות למכור אותם ובכך הציפו את השוק). בינתיים התאושש שוק הנדלן בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות וכיום הוא במגמת עלייה, אבל אחרי נפילה של עשרות אחוזים עדיין ניתן למצוא נכסים איכותיים במחירים אטרקטיביים.

יתרון שני הוא המידע הרב שניתן למצוא לגבי כל נכס מניב בארהב. ישנם אתרי אינטרנט רבים שמספקים את כל הנתונים הנדרשים כך שניתן יהיה להעריך בצורה מדויקת למדי את הפוטנציאל של כל הזדמנות השקעה בנדלן כזה או אחר, ולבחור את האופציה המתגמלת ביותר.

יתרון שלישי, אמנם פחות משמעותי אבל בכל זאת יש לו משקל מסוים, הוא היוקרה שטמונה בבעלות על נדלן בארהב.

היתרונות של נדלן מניב בישראל

כל השקעה בנדלן מחייבת גם הקדשת זמן מסוים – למציאת שוכרים, לתחזוקה השוטפת של הבית או הדירה, כשנדרשים תיקונים משמעותיים, ועוד. כשהנכס נמצא מעבר לים אתם עלולים למצוא עצמכם טסים לארצות הברית בתדירות גבוהה יותר מכפי שהייתם רוצים, להיתקל בקשיים בקבלת ויזה (בהנחה שאין לכם אזרחות אמריקאית במקביל לזו הישראלית) וגם לא למצות את פוטנציאל הרווחים מהנכס בגלל שאתם לא נמצאים כל הזמן בארהב. אמנם ניתן לשכור את שירותיה של חברת ניהול שתבצע את כל הפעולות הנדרשות במקומכם, אולם באופן טבעי גם אופציה זו מחייבת ויתור על נתח מסוים מהרווחים ומקטינה את התשואה. נדלן מניב בישראל אמנם עשוי גם כן להצריך הגעה אליו בתדירות כזו או אחרת, אולם מטבע הדברים מדובר בנסיעות קצרות יותר.

עוד יתרון של השקעה כאן בארץ הוא השפה, ובפרט זהו יתרון למי שלא שולט שליטה מוחלטת באנגלית ועקב כך עלול לפספס פרטים חשובים בעסקאות ובחוזים.

איך לבחור נכון את האופציה המתאימה ביותר עבורכם?

לאחר ששקלתם את היתרונות של כל אחת מהאופציות, ובפרט בחנתם עד כמה הם רלוונטיים עבורכם, מומלץ להתייעץ גם עם אנשי מקצוע בתחום ההשקעה בנדלן בארהב, כדי לוודא שאופציה מתגמלת במיוחד זו אכן מתאימה לכם. עוד כדאי לקחת בחשבון שאם בחרתם לחפש נדלן מניב בארצות הברית, נדרשת היכרות עם התקנות השונות של כל מדינה בארהב ומומלץ גם להיעזר ביועץ מס מנוסה שכן לכל מדינה בארהב שיעורי מס שונים על עסקאות נדלן.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה