יתרונות של השקעה בנדל"ן בארה"ב

02.03.2016// מאת: HAP JOURNAL

עד לפני שנים לא רבות, עשור פלוס מינוס, מעטים היו הישראלים שהמחשבה על השקעה בנדלן בארה"ב עלתה בדעתם, ועוד יותר מעטים היו הישראלים שאכן השקיעו בפועל בנכס אמריקאי כזה או אחר. מחירי הדירות והבתים בארה"ב היו גבוהים, הגלובליזציה עדיין הייתה מושג תיאורטי יותר ממעשי וממילא שוק ההון הישראלי סיפק תשואות סבירות כך שלא היה צורך לחפש אחרי נכסים מניבים מעבר לים.

אבל מספר התרחשויות ומגמות חברו יחד וכיום נדל"ן בארה"ב הוא אפיק השקעה לגיטימי, מבוקש מאוד ובמקרים רבים אף האופציה הראשונה שנבחנת ע"י מי שיש באמתחתו סכום כסף פנוי והוא מעוניין לנצל את אותו כסף כדי לגרוף רווחים נוספים. הגורם הראשון הוא המשבר הדרמטי שחווה שוק הנדלן האמריקאי בשנים 2007-2008, משבר שנוצר בשל מדיניות מתן אשראי חסרת אחריות מצד הבנקים הגדולים והקטנים גם יחד כמו גם גופים נוספים שעיסוקם הוא הענקת הלוואות ומשכנתאות. המשבר, "משבר הסאבפריים" שמו, הוביל לקריסה מוחלטת של מחירי הדירות והבתים בארה"ב, כך שגם כיום, מספר שנים אחרי, עדיין רמת המחירים נמוכה ועל כן אטרקטיבית מאוד (מה גם שסף הכניסה להשקעות נדלן בארה"ב ירד במידה ניכרת כך שגם משקיעים בינוניים ואפילו קטנים יחסית יכולים ליהנות מכך).

האינטרנט והגלובליזציה

הגורם השני הוא האינטרנט – אם בעבר היה נדרש זמן רב מאוד כדי לאתר נכסים אטרקטיביים מעבר לים וכמובן גם לבחון אותם לעומק הרי שכיום ניתן בעזרת אתרים שונים שמציגים תמונת מצב עדכנית של נכסים בכל רחבי ארה"ב לאתר הזדמנויות משתלמות, וגם לוודא שהן אכן כאלה.

גם הגלובליזציה המואצת באופן כללי מקלה על ישראלים שמחפשים נדלן בחול לממש את הרצון שלהם, שכן התרגלנו לבצע עסקאות שונות גם מבלי להיות נוכחים פיזית במקום.

עוד סיבה לביקוש ההולך וגובר להשקעות נדלן בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היא העובדה שיותר ויותר ישראלים פועלים בשוק זה – בין אם כיזמים ובין אם כקרנות המתמחות בהשקעה. המגוון הרחב של הפרויקטים – בנייה חדשה, התחדשות עירונית, השבחת נכסים ועוד – מאפשרת לכל אחד למצוא השקעה שהוא מאמין בה, ומאחר שמדובר בישראלים קל יותר לתת בהם אמון ולהתחבר אליהם.

זהירות עוקץ!

על אף האטרקטיביות הרבה של השקעה בנדלן בארה"ב חשוב להיזהר מהזדמנויות שמוצגות באופן מושך מדי, שכן כמו בכל תחום גם מי שמחפש השקעה בנדלן אמריקאי עלול להיתקל בנסיונות עוקץ.

דוגמה טובה לכך היא נכס שמשווק ככזה שמבטיח תשואה של 15% לשנה במשך 3 שנים, וגם מחירו אטרקטיבי – והרי לא קל לסרב לבית פרטי שנראה מרהיב עין, בארה"ב, במחיר של 50,000 דולר, ועוד עם תשואה גבוהה ל-3 שנים. העוקץ הוא שהנכס שווה רק 25,000$ ולמוכר כדאי כמובן לספק תשואה לא אמיתית למשך 3 שנים שכן את הרווח האמיתי שלו הוא גורף מההפרש בין השווי האמיתי לבין מחיר המכירה.

התעמקות בשוק הנדלן בכל עיר שמחפשים בה נכסים תעזור לכם להימנע מנפילה בפח שכזה.

השקעה בנדלן בארה"בהדרך הבטוחה

למשקיע הלא מיומן והלא מנוסה מומלץ לא להסתכן, שכן כאמור ניתן בקלות ליפול קורבן לנוכלים (שכדרכם של נוכלים מתאפיינים בלשון חלקלקה וכושר שכנוע מרשים, ולכך יש לצרף את היעדר הידע הרלוונטי לגבי הנעשה בשווקי הנדלן השונים ברחבי מדינת הענק). הדרך הבטוחה ליהנות מתשואה נאה היא לבצע את ההשקעה בנדלן בארה"ב דרך קרן המתמחה בכך, ובפרט קרנות המנוהלות ע"י ישראלים ומקפידות על שקיפות מלאה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה