מדוע השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו פופולאריות כל כך בשנים האחרונות?

18.06.2018// מאת:

ההפיכה של העולם לכפר גלובלי אחד קטן פתחה בפני כולנו אין ספור אפשרויות בנושאים שונים. ביצוע עסקים עם גורמים בצד השני של העולם, היא בהחלט אפשרית וקלה לתפעול וכל מי שרוצה לבצע השקעות, יכול לבחור בין כמה תחומים שונים. אחד התחומים הרווחיים ביותר הוא כמובן תחום ההשקעות בנדל"ן, אך השאלה היא כיצד עושים זאת נכון.

הכניסה לשוק הנדל"ן היא אינה פשוטה, ודורשת לא מעט בירוקרטיה, אך כמובן שעם קצת תעוזה ואסרטיביות, אפשר לדלג מעל המכשולים ולהבין שמדובר בעסק רווחי מאוד. הסיבה שהשקעות הנדל"ן בחו"ל הן כל כך פופולאריות היא כמובן המחיר. בעוד שבארץ מחירי הנדל"ן רק עולים, בחו"ל ניתן למצוא פנינים אמתיות שיכולות להניב תשואה מרשימה עם טיפול נכון של הנכס, מבחינה של טיימינג של קנייה ומכירה, וכמובן שיפוץ לפני מכירה.

אופציות מגוונות

יתרון נוסף ומשמעותי מאוד בשווקי נדל"ן שונים בחו"ל קשור לגמישות של היצע הנכסים ושל סוג ההשקעה. אפשר לבחור בין השקעה לטווח קצר או ארוך, כחלק מקבוצת רכישה ועוד. ברגע שנכנסים לתחום, מבינים כי יש לא מעט אופציות מעניינות מאוד ואפילו פרקטיות יותר ממה שחשבתם.

אחד האתגרים הגדולים בקניית נכס הוא כמובן עניין המיסוי, אך תופתעו לגלות שיש יתרונות מיסוי גדולים מאוד במקומות מסוימים בעולם, כאשר למדינת ישראל יש הסכמים עם מספר מדינות אשר מגנים על המשקיע מתשלומי מס מוגזמים. ארצות הברית היא דוגמה מצוינת לקרקע פורייה להשקעה לישראלים, כאשר היא מציעה היצע רחב של נכסים מניבים ואפיקי השקעה רווחיים ביותר.

גרמניה היא עוד מדינה שמציעה רמת חיים גבוהה ונכסים במחירים נוחים יחסית, כאשר גם בספרד וביוון ניתן למצוא נכסים נוחים לקנייה, בעיקר בשל המשברים הכלכליים שליוו את המדינות הללו בשנים האחרונות. בשני המקרים, הצפי הוא התאוששות גדולה בשנים הקרובות, מה שיביא תשואה גדולה. ומה לגבי מדינות קטנות ומפתיעות? בנושא הזה פולין מתבלטת מאוד, שכן היא כוללת בתוכה שילוב מעניין של נכסים זולים, כלכלה איכותית ושיטת מיסוי נוחה מאוד למשקיעי נדל"ן.

תשואה גבוהה במיוחד

השקעה בדירה בישראל בשוק הנוכחי צפויה להניב תשואה של בין 3 ל-5.5 אחוזים לשנה, כאשר הנתון הזה מראה בעיקר על אי יציבות. את הגבול העליון של התשואה, לצורך הדוגמה, תראו רק אם תקנו נכס מפואר מאוד באזור נדל"ני מבוקש, כמו צפון תל אביב למשל. השקעות בנדל"ן בחו"ל יכולות להניב תשואה של בין 6 ל-10 אחוזים, בהתאם לשיטות המיסוי השונות. אנשים שבוחרים להשקיע בנדל"ן מסחרי בסיכון גבוה, יכולים להשיג תשואה עצומה בהתאם להצלחה המסחרית והשיווקית של המקום. תשואה גבוהה שכזו, ניתן להשיג בישראל ע"י השקעה במכשיר פיננסי אטרקטיבי במיוחד הנקרא: פוליסה פיננסית, שעשה בממוצע 8.5% בשנת 2017.

ביצוע השקעות נדל"ן בחו"ל מגיעות כמובן עם אתגרים וקשיים מובנים. הגישה לנכס היא לא קלה ולעיתים צריך לשכור עובד שייטפל בנושאים היומיומיים. הקושי הניהולי ברמת המיקרו הוא גדול ואין שליטה אמתית על השוכרים של הנכס, לבטח אם מדובר בנכס המיועד להשכרות בטווח הקצר. גם כל עניין השיפוצים אינו קל ולכן, חשוב מאוד להכיר כל אלמנט באזור של הנכס שלכם. בחרו חברת ניהול טובה ורצינית, והגיעו למצב בו אתם מעורבים ברמה מספקת, על מנת שתוכלו להיות עם היד על הדופק ולהשיג את התשואה שחיפשתם ורציתם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה