דירות למכירה בחיפה – הזדמנות כדאית

13.12.2017// מאת: HAP JOURNAL

לגור על הכרמל

דירות למכירה בחיפה מהוות כיום את אחת הבחירות הפופולאריות לקניית דירה וביסוס חיי משפחה ואת אחת האופציות הרווחות ביותר לאלו אשר מחפשים לגור על הכרמל.

חיפה

חיפה אשר מהווה את אחד ממרכזי התעשייה, התרבות, ההשכלה והחברה המשפיעים בישראל הינה העיר השלישית בגודלה בארץ, היא מתפרשת על גבי שטח של 64,680 דונם והינה ממוקמת בצפון ישראל. תוואי השטח של חיפה הינו מגוון מאוד ותחום שיפוטה מכיל חלק מישורי ובו רצועת חוף לצד הים התיכון וחלק הררי הכולל את חלקו המערבי, הצפוני ואת פסגותיו של הר הכרמל.

מפרץ חיפה הינו המפרץ הטבעי היחיד בישראל ולכן כבר מימי הקמתה חיפה זוהתה כעיר נמל מרכזית ומאז ועד היום נמל חיפה מהווה את אחד מסמלי העיר והינו אחד משני נמלי המסחר הפעילים והגדולים בישראל. לחיפה שורשים היסטוריים ארוכים והקמתה מתוארכת עוד מתקופת המאה השלישית לפנה"ס אך תחילת דרכה כיישוב אינה ידועה לחוקרים והיא אינה מאוזכרת בשום מקום בתנ"ך כאשר אזכורים ראשונים לחיפה ניתן למצוא לראשונה בכתבים תלמודיים נוצריים.

חיפה תפסה את מקומה כעיר מודרנית יהודית וכעיר המרכזית ליהודי צפון ישראל בתחילת המאה ה-20 כאשר בשנת 1912 אוכלוסיית היהודים בעיר עמדה על כ – 3000 איש ומאז רק הולכת וגודלת. האקלים בחיפה הינו אקלים ייחודי אשר מושפע מהשילוב בין תוואי השטח ההררי לחוף הים, השילוב בין שני סוגי השטח האלה מייצר מזג אוויר יציב ונעים עם אחוזי לחות כמעט קבועים של 60% וטמפרטורות הנעות לאורך השנה בין הקיצוניות של 31 מעלות בשיא הקיץ לבין 8 מעלות בשיא החורף.

בשנים האחרונות יוקר המחיה בחיפה עלה ומתוך צורך זה החלו להיבנות שכונות בסביבותיה אשר מאפשרות לגור על הכרמל בתקציב נמוך יותר.

חיפה כעיר מגורים

חיפה כיום מהווה בית לכ-279,591 תושבים מבניהם מבוגרים, ילדים, סטודנטים ופנסיונרים, היא מהווה את אחת הערים הגדולות והמרכזיות בארץ וככזאת הינה מציעה מגוון רחב של סגנונות חיים ורמות מחיה. דירות למכירה בחיפה הפכו לנושא חם בשנים האחרונות עקב תחום ההשכלה הגבוהה אשר הפך למרכזי בעיר והוביל לצורך בדירות סטודנטים ופרויקטים נדל"ניים אשר מותאמים לענות על צרכי הדיור של אוכלוסייה זו.

מלבד תחום ההשכלה בעיר חיפה מציעה תרבות, היסטוריה, פארקים, שטחים ירוקים, קרבה לים, מזג אוויר נוח והיצע רחב של מקומות תעסוקה ותחומי עניין בהם ניתן להשתלב, על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לסוף שנת 2016 חיפה זכתה בציון 7 מתוך 10 במדד חברתי כלכלי אשכול והמשכורת החודשית הממוצעת בה לאדם עמדה על 9,262 ₪ ביחס לממוצע של 8,465 ₪ בכלל מדינת ישראל.

במהלך העשורים האחרונים חלה ירידה במעמדה של חיפה כמו גם עלייתם של בעיות אקולוגיות רבות אשר משפיעות באופן ישיר על איכות החיים, מבחינה אקולוגית חיפה נחשבת לאחת הערים בעלות זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ וזאת בעיקר בגלל אופי תכנונה התעשייתי אשר נעשה ע"י הבריטים בתקופת המנדט, אלמנט נוסף אשר פגע במעמדה של העיר כעיר מגורים הינו הדרישה לאיכות חיים מול הקושי במציאת עבודה ויוקר המחיה ההולך וגובר, נקודה אחרונה אשר השפיעה על מעמדה של חיפה הינה התנוונותם של מרכזי תיירות ותרבות בעיר אשר לאורך הזמן לא הושקעה בהם מספיק אנרגיה ותקציב והם הפסיקו את פעולתם, מכל הסיבות האלו ועוד בשנים האחרונות חלה מודעות וניסיון לשיקום של התא האקולוגי בחיפה וכמו כן ניתנו ההיתרים להקמת שכונות מגורים חדשות המציעות לגור על הכרמל וליהנות מאוויר נקי ותחושה כפרית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה