המדריך לרישום נכס על שמך בביצוע השקעות נדל"ן בארה"ב

16.08.2016// מאת: HAP JOURNAL

לרכוש נכס, בית או אפילו קומפלקס שלם בארהב ניתן למצוא משקיעים בודדים, קבוצות של משקיעים וכן גם קרנות נדלן שמבצעות השקעות נדלן בארהב בסדרי גודל משתנים.

מלבד החשיבות של בחירה בנכסים איכותיים, הממוקמים באזורי ביקוש או באזורים מתעוררים, חשוב לטפל נכון בנושאים המשפטיים השונים. בפרט, חשוב לנהוג נכון תוך כדי תהליך רישום הנכס על שמו של המשקיע ולעיתים – על שמה של חברה.

לפני רישום השקעות נדלן בארהב

כל מי שרכש בעבר דירה או חנות בישראל בוודאי עבר תהליך של רישום הנכס על שמו בטאבו. הדבר נכון, על כל פנים, לגבי נכסים שרשומים במנהל מקרקעי ישראל. הרישום נעשה בדרך כלל על שמו של אדם פרטי כאשר גם רישום השקעות נדלן בארהב יכול להיעשות באופן דומה. יחד עם זאת, לפני ביצוע הרישום יש לדעת שקיימת גם אפשרות אחרת. למעשה, יש אפילו כמה אפשרויות נוספות.

מלבד רישום הנכס על שמו של אדם פרטי יש אפשרות לבצע רישום של הנכס תחת שמה של חברה עסקית, מקומית או זרה. ניתן להקים חברה לצורך כך והדבר נפוץ כאשר מדובר בהשקעות רבות, רכישה של מבנה בשלמותו, הקמה של קומפלקס וכדומה. במידה ומבצעים רכישה של נכסים תחת קרן השקעות, הרישום יתבצע בדרך כלל לא על שמם של הרוכשים עצמם אלא על שם הקרן. במקרים מסוימים אפשר לפצל רישום על ההשקעות בין כמה וכמה גורמים פרטיים או בין כמה וכמה חברות. החלטות כאלה עשויות להיות מורכבות ולכן ראוי לשתף עו"ד או מומחה לענייני מיסוי.

ייעוץ משפטי חיוני

מי שממהר לבצע קניית נדל"ן בארה"ב ומוותר על ייעוץ משפטי עשוי לגלות טעויות קשות בהתנהלות רק בשלב מאוחר, לאחר שקיים נזק כספי או חלילה תביעה משפטית נגדו. עורך הדין ראוי חייב להיות בעל ידע רב בתחומי הנדלן באמריקה בכלל ובאותה המדינה במה מבצעים את הרכישה בפרט. עורך הדין יטפל בעניינים המשפטיים מול המוכר או פרקליטו ובנוסף, יוכל לסייע בבדיקת היותו של הנכס נקי משעבודים או עיקולים. עורך הדין, שצריך להיות גם בעל רישיון לעיסוק במקצועו באמריקה (במידה ומדובר בישראלי), יטפל בין היתר גם בהעברת הכספים, תשלום מקדמות, טיפול בכספי נאמנות (כספים שמוחזקים אצלו כל עוד לא טופלו סעיפים משמעותיים בחוזה).

ביטוח ובדיקת נאותות

מי שביצע בעבר השקעה בארצות הברית, השקעה בנדל"ן מסחרי או בנכס פרטי, שמע בוודאי על המונח ביטוח טייל. רכישת ביטוח מסוג זה חשובה מאוד, יש אומרים אפילו חיונית, כדי שניתן יהיה לבצע את העברת הבעלות באופן שנותן שקט נפשי. פוליסת ביטוח כזאת מספקת ביטחון שהנכס באמת נקי משעבודים, על מנת שבנק אמריקאי לא יטען בשלב מסוים שמשכנתא של הבעלים הקודם לא שולמה ולכן הנכס עובד לחזקתו של הבנק.

עוד דבר שיש לבצע לפני רישום של דירות להשקעה בארצות הברית על שמו של הרוכש הוא "בדיקת נאותות". בדיקה שכזאת נותנת מענה לשאלה האם הנכס באמת שווה את המחיר המבוקש עבורו, מה מצב התחזוקה שלו, מאילו חומרים עשוי המבנה, מה אומר מהנדס או שמאי על טיב הבנייה. לרוב, מומלץ שהרוכש יקבל צילומים של הנכס מכל הזוויות, מבפנים ומבחוץ. לבסוף, לצורך הרישום יהיה צורך להעביר צילום של הדרכון או מסמכים המעידים על קיומה של חברה שעל שמה ירשם הנכס.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה