נדל"ן בארה"ב ובישראל: איתור נכסי יוקרה להשקעה

28.08.2016// מאת: HAP JOURNAL

משבר הסאב-פריים משנת 2008 כבר מזמן מאחורינו, ואנחנו יכולים לראות כיצד יותר ויותר משקיעים פרטיים וכן קרנות השקעות אשר מתמחות באיתור נכסים ובפרט נכסי יוקרה, חזרו לשוק לחפש אתגרים חדשים להשקיע בהם. אנחנו יכולים לראות את הגידול בהשקעות בתחום הנדל"ן הן בישראל והן בארה"ב.

בעוד שבישראל מחירי הנדל"ן עולים, אין זה מפריע למשקיעים רבים להמשיך ולהיכנס לשוק, עם זה בנכסים רגילים ועם זה דרך רכישת נכסי יוקרה, הערכה שלהם היא, שהמחירים לא ירדו, בגלל שהביקוש הוא גדול וההיצע נמוך, הממשלה מתקשה להציע פתרונות שיביאו להורדת המחירים והבנקים עצמם לא ממהרים לפעול בנושא. המצב בארה"ב לעומת זאת מעט שונה, שכן אחרי המשבר הגדול, הרי שעם הזמן השוק התאזן, כפי שנהוג בדרך כלל בשוק האמריקאי, וכך בשנים האחרונות אנחנו רואים שוב עליית מחירים, אומנם לא לרמה שהיתה לפני המשבר אך בהחלט באופן משביע רצון עבור המשקיעים השונים.

כעת עולה שאלה והיא כיצד ניתן לאתר נכסי יוקרה להשקעה בישראל ובארה"ב. לפני שנסביר מה הכלים המועדפים לשם כך, יש לציין הסיבה שמרבית המשקיעים משתמשים בנכסים אלו לצורך השקעה היא שכך הם יכולים להחזיר את עלויות הנכס וליצור להם רווח בהמשך. לרוב, ההשקעה הראשונית בנכס היא בעצם רכישתו (עלות הרכישה, עלות העסקה, מסים וכדומה) כשלאחר מכן, הנכס רק מכניס כסף ולא מוציא כסף.

כיצד מאתרים נכסי יוקרה בישראל ובארה"ב

מרבית האנשים שמבקשים לאתר נכסים יוקרתיים למגורים או למסחר, עושים זאת באמצעות חברות וסוכנויות שמתמחות בכך. מדובר על מתווכים אשר מכירים את השוק של נכסי יוקרה ויודעים היכן לחפש, מה המחירים של שוק זה, מה המגמות ויכולות ההתפתחות בו.

כפי שניתן להבין השוק שמתייחס לנכסי יוקרה הינו שונה משוק של נכסים רגילים, הן במיקום, העלויות, הצרכים, קהל היעד ואפילו באופן הפרסום. בעוד שנדל"ן רגיל נהוג לפרסם באתרי אינטרנט שונים, הרי שנדל"ן יוקרתי בדרך כלל עובר דרך סוכנויות אשר משווקות את הנכס באופן בלעדי.

ישראלים שמבקשים לאתר נכסים כאלה בארה"ב, יעדיפו לעשות זאת דרך גורמים ישראליים שמכירים את השוק האמריקאי או דרך גורמים אמריקאיים מובילים, זאת להבדיל מאיתור נכסים בשוק הישראלי, שיכול להתבצע גם דרך מכרים וחברים, זאת מתוך הבנה שעדיף לפנות אל גורם שמכיר את השוק, יודע את איכות הנכס והמיקום בו הוא נמצא. ההנחה היא שבעבודה נכונה של איתור נכסים, אפשר לחסוך זמן רב ועלויות שונות, להגיע לקהל יותר ממוקד וליצור רווחים הרבה יותר גבוהים.

נקודה אחרונה בעניין זה, איתור נכסים יוקרתיים לצורכי השקעה יכול להבטיח עתיד כלכלי ברמה גבוהה, לכן חשוב להשקיע זמן קודם באיתור הגורם שיוביל את התהליך ולאחר מכן בעצם האיתור של הנכס בו רוצים להשקיע.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה