איך האינטרנט יכול לעזור במציאת השקעות משתלמות בנדל"ן בארה"ב?

07.09.2014// מאת: HAP JOURNAL

מציאת השקעות משתלמות בנדלן בארהבכמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שהשקיע בנדלן בארהב ונהנה מפירות עסיסיים במיוחד בזכות השקעה זו, ואם אנחנו לא מכירים מישהו כזה אז בוודאי אנחנו מכירים מישהו שמכיר מישהו שהוא בעלים גאה של נכס בעיר אמריקאית זו או אחרת – ואך טבעי הוא שמי שמודע לתשואה הפוטנציאלית הגבוהה של נדלן בארהב – השקעות חכמות מניבות 9-10% לשנה, הרבה יותר ממה שמציע שוק הנדלן בישראל – ירצה גם הוא לרכוש בית להשקעה באחת המדינות המרכיבות את ארצות הברית.

ואכן, בימינו קל יחסית למצוא השקעות נדלן בארהב. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות קרן נדלן, וכמובן רצוי שתהיה זו קרן המתמחה בשוק האמריקאי ואמונה על איתור נכסים אטרקטיביים המניבים תשואה נאה במיוחד – ודרך נוספת, שמחייבת את מי שבוחר בה להקדיש זמן ללימוד השוק ובפרט להתחמק ממלכודות ומהמורות שונות שיש בתחום הנדלן בכל מדינה, היא להיעזר באינטרנט כדי למצוא נכסים בעלי פוטנציאל גבוה במיוחד.

שלב 1: לבחון את שוק הנדלן במיקום הספציפי

על מנת ליהנות מתשואה נאה כדאי כמובן לרכוש נכס במחיר שלא עולה על שווי השוק שלו, ואם אפשר למצוא בית זול במיוחד – מה טוב (בתנאי שהוא לא מתפרק או מוזנח יתר על המידה). האתר zillow.com מעניק לנו גישה אל מחירי נדלן בכל פינה ופינה בארהב ונותן לנו אינדיקציה (לא מדויקת לחלוטין אבל בהחלט סבירה פלוס) לכדאיות הרכישה של נכס זה או אחר.

אתר נוסף רלוונטי הוא rentometer.com – שכפי שניתן להבין משמו, מספק נתונים עדכניים לגבי גובה שכר הדירה בכל אזור על פי פרמטרים שונים.

שלב 2: להכיר את הסביבה (פקטור משמעותי בכדאיות השקעות נדלן בארהב)

אחד המרכיבים המשמעותיים בתשואה שמניב כל בית הוא המיקום שלו ומה נמצא בסביבתו. כמובן שהדרך הטובה ביותר להתרשם מהסביבה היא לעלות על טיסה לארהב ולהגיע למקום בו נמצא הנכס שעל הכוונת שלכם, או אפילו לערוך סיור לוקיישנים ולבחון מספר בתים ודירות – אולם לא תמיד הדבר אפשרי, ומי שרוצה לנצל את האינטרנט בדרך להשקעות נדלן בארהב יכול לקבל תמונה מפורטת ומדויקת על כל אזור דרך המפות של גוגל או של בינג.

שלב 3: לבחון את האוכלוסיה באזור

מרכיב משמעותי נוסף בתשואה הפוטנציאלית של השקעות נדלן בארהב הוא איכות האוכלוסיה באזור, שהרי באופן טבעי ככל שזו נחשבת איכותית יותר, כך דמי השכירות שניתן לגבות גבוהים יותר, הסיכון כי תיפלו על דיירים בעייתים נמוך, ובטווח הרחוק ערך הנכס רק יעלה ויעלה.

מאחר שכדאי לבחון את האוכלוסיה על סמך פרמטרים שונים, יש באופן טבעי כמה וכמה אתרים רלוונטיים:

greatschools.org – אתר שמדרג את בתי הספר בארהב לפי רמתם כולל השוואות לבתי ספר אחרים הנמצאים באותה סביבה. האמריקאים, כדאי לדעת, מייחסים חשיבות רבה לחינוך ובית שנמצא בסמיכות לבתי ספר מעולים יושכר בסכומים גבוהים יותר מבית דומה שנמצא בשכונה לא טובה מבחינת רמת בתי הספר בה.

crimereports.com – רמת פשיעה נמוכה מעלה אף היא את ערכו של הנכס ומקלה על השכרתו, וכמובן שבשכונה נקייה מפשע גם הדיירים יהיו איכותיים יותר. האתר crimereports מאפשר לנו לדעת כמה אירועי פשיעה מתרחשים בסביבת הנכס המוצע לנו ואפילו אילו סוגי פשע נפוצים שם.

zipskinny.com – עוד אתר שמפלח את האוכלוסייה בכל מקום על סמך פרמטרים שונים ובהם רמת הכנסה, תעסוקה ועוד.

כפי שניתן לראות האינטרנט מאפשר לנו לקבל מושג לא רע, ולפעמים אפילו טוב עד טוב מאוד, לגבי כדאיות ההשקעה בנכס ספציפי. יחד עם זאת צריך לזכור שלאנשי קרן נדלן יש גישה לנתונים מקיפים יותר כך שכדאי לקחת בחשבון גם את אופציית ההשקעה דרך קרן.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה