איך באמת אפשר להצליח עם השקעות נדל"ן בארה"ב

23.11.2017// מאת: HAP JOURNAL

השקעות נדלן נחשבות מזה שנים להשקעות סולידיות, בטוחות. אך מסתבר כי השקעות נדלן בישראל כבר אינן מהוות הזדמנות טובה ובטוחה כל כך. כיום, כך טוענים מביני עניין, הטרנד הלוהט הוא ביצוע השקעות נדלן בארהב. אך חשוב לדעת כי גם השקעות אלה יכולות להיות טובות מאוד או טובות פחות. למעשה, מי שלא נזהר, עלול ליפול לכמה וכמה מלכודות. אנו כאן כדי לנפץ כמה מיתוסים בעניין זה וכדי להסביר איך באמת תוכלו להצליח על ידי ביצוע השקעות נדלן נבונות.

השקעות נדלן בארהב – זהירות תשואת יתר

אם נרצה להסביר בקיצור נמרץ מהי הדרך הטובה ביותר לבסס אסטרטגיית השקעות נדלן בארהב על טעות – נתחיל במשפט "החלום של תשואה". הרבה מאוד מומחים מטעם עצמם מנסים, אפילו כיום, למשוך משקיעים מישראל לרכוש נכס אמריקאי המבטיח תשואה מאוד גבוהה, במספרים כפולים. גם אם היו שנים שבהן ניתן היה להגיע לתשואה פנומנלית בארצות הברית, הרי שכיום אנחנו רחוקים משם מרחק רב.

ניתן בהחלט להשקיע בהצלחה ולהגיע לתשואה נאה, אבל למעט מתי מעט – החתירה לתשואה הגדולה פי כמה מהמקובל הינה מתכון לאסון. מי שמבטיח תשואה גבוהה באופן לא סביר כנראה מסתיר כל מיני נתונים "לא חשובים". למשל – קיימת התעלמות מהוצאות הכרוכות בניהול נכס, עלויות החזקה, מיסים מקומיים וכיוצא בזה. מוכנים להשקיע את כספכם ולקבל תשואה נאה, גם לאחר ניכוי ההוצאות? יש עדיין אפשרות לכך, גם כיום.

אל תשוו מחירי נדלן למחירים בארץ או באירופה

איך תוכלו לדעת מה לבחור, כשמשווים השקעות נדלן בארהב למול אירופה או ישראל? טעות גרועה מאוד תהיה להיכנע לפרסומים שמבטיחים לרכוש נכס בארצות הברית במחיר מצחיק לעומת נכס בארץ. סוגי הנכסים בארצות הברית הרבה יותר מגוונים מאלה שבנמצא כאן ויש הרבה מאוד השפעות על המחיר. למשל, בארהב מקובל מאוד לבנות בתי מגורים בשיטות שונות מאשר בישראל, לרבות בניה קלה ובניה בעץ. ישנם בתים שאותם יש לתחזק ולהשקיע הרבה יותר מאשר תחזוקה בארץ, כך שעלות הרכישה חייבת להיות יותר זולה יותר. יחד עם זאת, אין ספק שיש גם אזורים שבהם הנכסים יקרים יותר לעומת נכסים בארץ והדבר אפילו עשוי להיות הזדמנות.

מה, אם כן, צריך לעשות כדי באמת להצליח? חשוב לבדוק מהם מחירי הנכסים הריאליים במונחים אמריקאים מקומיים, כדי להימנע מתשלום מנופח שלפעמים הינו מנת חלקם של משקיעים זרים. חשוב לבדוק לא רק מהו מחיר נכס דומה באותה המדינה בארצות הברית המעניינת אתכם אלא גם באותו אזור או בשכונות דומות. עוד חשוב להיזהר מרכישת נכס בעיירות רפאים. הקפידו לבחור אך ורק השקעות נדלן בארהב באזורים שבהם קיים ביקוש לנכסים דומים בשכירות, מצד אוכלוסייה מקומית מבוססת דיה. מי שקונה נכס מניב בדרך כלל לא רוצה להשכיר אותו לבני המעמד הנמוך או למהגרים לא חוקיים.

קרן השקעות – השקעה בטוחה

דרך טובה מאוד להשקיע בארצות הברית בנכס נדלן איכותי היא פשוטה – להצטרף להצלחה מוכחת. יש בנמצא קרנות להשקעה בנכסים בארצות הברית, כאשר הנהלת הקרן (כדוגמת האפ וונצ'ר) אינה רק גורם מנהל אלא גם גורם המשקיע ומזרים הון.

קרן של משקיעים יכולה לשמש כיזם לפרויקטים בנדלן, באזורים המבוקשים ביותר ועם יכולת להניב למשקיעים המצטרפים תשואה נאה ביותר, במונחים ריאליים. המשקיעים הם למעשה שותפים, כאשר מאחוריהם נמצאים מומחי נדלן הבקיאים בשוק האמריקאי ובייזום פרויקטים. כל פרויקט נבחר באופן מדוקדק, עם ליווי בנקאי. יותר מכך, קרנות נדל"ן מצטיינות מנהלות כמה פרויקטים במקביל ומאפשרות למשקיעים להצטרף לכמה פרויקטים או לאחד בלבד – לפי רצונם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה