השקעות נדלן בארהב – למה כדאי להשקיע בעזרת חברה ולא עצמאית

23.06.2016// מאת: HAP JOURNAL

רכישת נדלן בחול הפכה בשנים האחרונות לצעד נפוץ למדי, ואך טבעי שכך יהיה במציאות שבה במשך שנים רבות שוק ההון המקומי אינו מעניק תשואות הולמות (אלא אם כן פונים למסלולים המתאפיינים ברמת סיכון גבוהה) ואפילו שוק הנדלן המקומי לא תמיד מצליח לספק את הסחורה שכן רמת המחירים של דירות, בתים, מגרשים, חנויות ושאר נכסי דלא ניידי בארץ הינה גבוהה ובהתאם התשואה פחות מרשימה ומשכנעת.

מתוך כל האופציות של קניית נדלן מעבר לים בולטות האופציה של השקעות נדלן בארהב – הן בשל העובדה שארהב באופן כללי מהווה יעד אהוב על ישראלים (לטיולים, לפעילות עסקית, למגורים, ללימודים – וגם להשקעות נדל"ן) והן בשל מצבו הנוכחי של שוק הנדלן בארהב שגורם לכך שישנן הזדמנויות משתלמות רבות.

אבל לצד ההזדמנויות המשתלמות ישנם גם לא מעט "חתולים בשק" ולמרבה הצער לא מעט ישראלים נכוו עקב חוסר ידע, חוסר ניסיון ותמימות. על-מנת שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של השקעה בנדלן אמריקאי מבלי להסתכן שלא לצורך ההמלצה היא להשקיע בעזרת חברה ולא באופן עצמאי.

ידע עדכני ומקיף במיוחד

עבור מי שרוצה לעסוק בתחום של יזמות נדל"ן איך להתחיל היא שאלה מתבקשת מאליה – והתשובה היא קודם כל לצבור ידע מקיף בכל הקשור לבנייה, השקעות ועוד.

בהתאם גם איתור השקעות נדלן בארהב מבוסס על ידע מקיף מאוד ולא פחות חשוב, עדכני, שהרי מה שהיה נכון לפני שנתיים לא בהכרח יהיה נכון גם מחר. אמנם כל אדם יכול בימינו לבצע מחקר מעמיק ומקיף אודות ההתרחשויות בשוק הנדל"ן בארה"ב, וליתר דיוק בשווקי הנדל"ן האמריקאיים, שהרי באופן טבעי במדינה המשתרעת על פני כ-10 מיליון קמ"ר אין שוק נדל"ן אחד אלא ישנם אינספור שווקים קטנים יותר – אולם מדובר במאמץ עצום.

גם אם האינטרנט מקל על ביצוע מחקר שכזה, ועוד כדאי לדעת שבארה"ב ישנה כלכלת שוק חופשית אמיתית, שנשענת על מידע רב ונגיש מאוד, הרי שלא תמיד יכול אדם שאינו מעורה בתחום לדעת מה לחפש – בעוד אנשי מקצוע שעובדים בחברה המתמחה בכך ומן הסתם צברו ניסיון באיתור השקעות נדלן בארהב וזיהוי רמת הכדאיות של כל אחת מהן אמונים על צבירת ידע רלוונטי ועדכני.

התייחסות לסוגיות מיסוי

מרכיב חשוב נוסף בבחינת הכדאיות של כל השקעה בנדלן בארה"ב הוא המיסוי, שכן ייתכנו הבדלים בין המדינות השונות של ארצות הברית ועוד כדאי לקחת בחשבון כי בחלק גדול מהמקרים יש לשלם מסים הן לרשויות המס בארה"ב והן לאלה שבארץ, כשגם זהותו של המשקיע משפיעה על שיעורי המס.

השקעה בנדל"ן בארהב דרך חברה מבטיחה מינימום מסים ומקסימום תשואה.

איך להרוויח בזכות השקעות נדלן בארהב מבלי לבזבז זמן יקר?

עוד חשוב לזכור שההשקעה ברכישת דירות להשקעה בארצות הברית אינה מסתיימת עם קניית הדירה אלא יש גם לדאוג לתחזוקתה השוטפת, למצוא שוכרים וכו' – כשמבצעים את התהליך באמצעות חברה נחסך מכם כאב הראש וכן זמן יקר.

איפה כדאי להשקיע בארהב?

באופן טבעי חלק גדול מההשקעות בנדל"ן אמריקאי הן השקעות נדלן בניו יורק – עיר שלא רק מקנה יוקרה לבעלי הנכסים בה אלא גם לא מפסיקה להתפתח ובהתאם מציעה תשואות נאות מאוד למשקיעים בה (ובהתאם מושכת משקיעים רבים מכל רחבי העולם, וכך למשל ב-2015 היקף ההשקעות של המוסדיים הסיניים בלבד בתפוח הגדול עמד על 6 מיליארד דולר! – פי 5 ביחס לשנה שקדמה לה).

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה