שוק הנדל"ן בניו יורק – ה-מקום להצליח בו

07.09.2014// מאת: HAP JOURNAL

שוק הנדלן בניו יורקמי שמצליח בניו יורק, גורסת הקלישאה הידועה, יצליח בכל מקום בעולם – מי שמשקיע בחוכמה בנדלן בניו יורק כבר לא צריך להשקיע במקומות אחרים, בזכות התשואה המצוינת.

ניו יורק היא למעשה בירת העולם מזה שנים רבות, ואמנם אנחנו חיים בעידן דינמי ודברים רבים משתנים בקצב מסחרר, אבל על פי כל הנתונים ניו יורק תמשיך להיות עיר מובילה ומבוקשת מאוד עוד שנים רבות רבות, כך שגם אם היא תובענית, ולא קל להצליח בה, וגם כשמדובר בהשקעות נדלן בארהב מי שמחפש נכסים בניו יורק צריך להתאמץ יותר – עדיין משתלם מאוד לנגוס בתפוח הגדול כפי שמכונה העיר, כך היום וכך גם בעתיד הנראה לעין.

למה ניו יורק?

היותה של ניו יורק העיר המובילה בארהב בשורה ארוכה של פרמטרים לא הופך אותה כמובן אוטומטית למשתלמת ביותר כשמחפשים השקעות נדלן בארהב (בארץ, לדוגמה, דירות בתל אביב מניבות תשואה נמוכה יותר ביחס לדירות בפריפריה) – מה שהופך את ניו יורק אטרקטיבית כל כך מבחינת נדלן להשקעה הוא הביקוש הרב לדירות להשכרה וההערכה כי שווי הנכסים השונים בעיר ימשיך לעלות, ובמידה ניכרת, בשנים הקרובות.

חשוב לסייג: ישנם אזורים בעיר שדמי השכירות בהם גבוהים אולם גם מחירי הרכישה של הנכסים כבר הפכו גבוהים מאוד, ועל כן התשואה יחסית נמוכה, ועל כן חשוב כמובן לזהות את הטרנד החם הבא ואת הרחובות והשכונות שיהפכו מבוקשים עוד לפני שהם כאלה.

יחד עם זאת למי שלומד היטב את שוק הנדלן בניו יורק צפויה בהחלט תשואה נאה, ונתון אחד שיעיד על הכדאיות של השקעה בנדלן בניו יורק הוא זה: בין אפריל 2013 למרץ 2014, היקף ההשקעות של משקיעים זרים בנדלן ניו יורקי עלה ב- 35% ביחס לשנה קודם לכן (כשבעיקר, אגב, נרשמה הסתערות של משקיעים סיניים).

איך לרכוש נדלן בניו יורק?

כאמור משקיעים מכל רחבי העולם, וכמובן שגם משקיעים אמריקאיים, לוטשים עיניים אל שוק הנדלן בניו יורק, ולא רק לוטשים עיניים אלא גם עטים על כל הזדמנות.

כתוצאה מכך חייבים להיות זריזים והחלטיים כשמזהים הזדמנות אמיתית, ולא להסס או להתלבט יתר על המידה – שכן במקרה כזה הנכס עלול להיחטף על ידי משקיע אחר (כולל בתים שעדיין נמצאים בשלב הבנייה או הפיתוח).

גם במצב זה עדיין נדרשת כמובן בחינה מעמיקה של כל נכס העומד על הפרק, כשאופציה מומלצת היא להפוך לבעל נכס בניו יורק באמצעות קרן השקעות בנדלן המתמחה בפעילות בעיר זו.

קרן נדלן שמתמחה בניו יורק

קרן נדלן שמתמחה בהשקעות בנכסים ניו יורקיים היא פיתרון מצוין לקשיים שמציבה העיר בפני מי שרוצה ליהנות מדירה שמשביחה עם השנים ומניבה שכר דירה גבוה.

האנשים שמרכיבים קרן נדלן שכזו בקיאים בנעשה בשוק הנדלן בניו יורק ונהנים מהיכרות אינטימית עם העיר הענקית. ראשית, הם יודעים לזהות אילו איזורים בעיר התוססת והדינמית יהפכו תוך זמן קצר ללוהטים ומבוקשים ומשקיעים בהם מבעוד מועד, כשרמת המחירים עדיין נמוכה. דוגמאות לאזורים שכאלה הן השכונות איסט הארלם והאדסון, ובכל רגע נתון מי שיזהה את הטרנד הבא – ירוויח בגדול.

אבל לא רק אזורי ביקוש: שוק הנדלן בניו יורק מושפע במידה ניכרת מנושאי מיסוי שונים, ומי שאינו בקיא מספיק בתחום עלול לגלות שעסקה שנראתה משתלמת להפליא מאבדת מזוהרה לאור המיסים הגבוהים שיש לשלם. באופן דומה, גם תוכניות עירוניות שונות משפיעות משמעותית על השקעות נדלן בארהב ובפרט בניו יורק (הדוגמה הבולטת ביותר הן התוכניות השונות לשילוב דיור בר השגה בפרויקטים חדשים שהחל להנהיג ביל דה בלסיו, ראש העיר שנכנס לתפקיד ב- 2013) – אנשי קרן נדלן איכותית נמצאים כל הזמן עם אצבע על הדופק כדי להשקיע את הכסף בצורה האופטימלית גם בהתאם למגמות שכאלה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה