ייעוץ ותכנון השקעות נדל"ן בחו"ל בעזרת אנשי מקצוע אמינים ומהימנים

17.12.2015// מאת: HAP JOURNAL

ייעוץ ותכנון השקעות נדל"ן בחו"ל הם המפתח למציאת נכס מניב ומשתלם מעבר לים, דבר המהווה חלום עבור ישראלים רבים (וגם חלום שהתגשם עבור לא מעט ישראלים אחרים שכבר "קפצו למים הקרים" – שעם ייעוץ ותכנון אמינים ומהימנים מתגלים כחמימים למדי).

איפה כדאי להשקיע

השאלה הראשונה אותה צריך לשאול את עצמו כל מי שרוצה להשקיע בנדל"ן היא איפה כדאי לחפש נדלן מניב. תכנון מושכל השקעות נדל"ן בחו"ל חייב לתת את הדעת לא רק על המצב הנוכחי בשווקי הנדל"ן השונים (למשל זה של ניו יורק או ערים אחרות ברחבי ארה"ב, זה של ברלין שאוחדה לה יחדיו וזכתה לתנופת פיתוח שגם הובילה לעליית מחירים, בספרד שבה המשבר הכלכלי הביא לירידת מחירים משמעותית ומי שאופטימי ומאמין כי הכלכלה הספרדית תתאושש יכול למצוא נכסים במחירים נמוכים, במזרח אירופה שעדיין מנסה למצוא את עצמה בעקבות קריסת הקומוניזם וכו') אלא גם על המגמות שיאפיינו אותם בעתיד, ובפרט לזהות את השוק שעתיד לצמוח בצורה מרשימה וכמובן לנטרל סיכונים מיותרים.

זהירות נוכלים!

למרבה הצער תאוות בצע היא מנת חלקם גם של חלק מהעוסקים בתחום ההשקעות בנדל"ן בחו"ל, וכבר התרחשו לא מעט מקרים שבהם משקיעים נאיביים איבדו סכומי כסף ניכרים.

כך למשל מי שמתפתה לעסקאות של רכישת נדל"ן בארה"ב, כי הובטחה לו תשואה של 11% וכלל לא בודק האם המחיר שבו הוא רוכש את הנכס ריאלי, עלול לגלות כי הוא קנה בית במחיר מופקע והפסיד המון כסף. לדוגמה, חברה שרלטנית רוכשת נכס שאיש לא חושק בו וגם קשה מאוד להשכירו 15,000$, משקיעה עוד 10,000$ בשיפוצו ומוכרת אותו תחת הסיסמה "11% תשואה מובטחת ל-3 שנים" למשקיע תמורת 60,000$ (וכבר היו דברים מעולם).

ב-3 השנים הראשונות החברה אכן תשלם את התשואה המובטחת. הדבר יעלה לה עוד כ-20,000$ שמתוכם יש לקזז את דמי השכירות שהיא מקבלת, ולמעשה משתלם לה אפילו להציע את הנכס תמורת דמי שכירות נמוכים במיוחד – בסה"כ היא הוציאה 45,000$ וקיבלה לפחות 60,000. המשקיע הלא מיומן, לעומת זאת, אמנם קיבל חזרה 20,000$ ב-3 השנים הראשונות אולם כעת הוא תקוע עם נכס ששווה לא יותר מ-25,000$ למרות ששילם עליו 60,000.

תכנון מס

מרכיב חשוב נוסף בתכנון השקעה בנדל"ן בחו"ל הוא המיסוי, שכן למשל המיסוי על השקעות נדלן בניו יורק – בין אם על שכר הדירה ובין אם על הרווח ממכירת הנכס כשרוצים לממש את ההשקעה – שונה משיעור המס בלוס אנג'לס, שלכשעצמו שונה מהמיסים המשולמים בפלורידה, ובאופן כללי בכל מקום בארה"ב ישנם מיסים אחרים, שכן לצד המס הפדרלי, הכמובן אחיד בכל רחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ישנם גם מיסים מקומיים של כל מדינה ומדינה.

בנוסף נדרשים המשקיעים בחו"ל, ברוב המקרים, לשלם מס גם כאן בארץ, כשישנם מספר מסלולים אפשריים ועל מנת לבחור ביניהם בחוכמה בהחלט מומלץ לשכור את שירותיהם אנשי מקצוע המתמחים בתחום מיסוי הנדל"ן בארץ ובחו"ל כך שיסייעו לכם בכל הקשור לפן המיסויי של ייעוץ ותכנון השקעות נדל"ן בחו"ל.

ייעוץ ותכנון השקעות נדל"ן בחו"להפן המשפטי

ייעוץ ותכנון השקעות נדל"ן בחו"ל מוביל בסופו של דבר לעסקת רכישה – של דירה או נכס אחר, או של חלק מפרויקט גדול (כשמשקיעים דרך קרן השקעות, שבה המשקיעים הופכים למעשה לשותפים של אנשי הקרן בייזום פרויקטים שונים).

עסקאות אלה מטבען כוללות סעיפים ותתי סעיפים שבמקרים רבים מנוסחים בעגה מקצועית שלמשקיע הפשוט אין יכולת להבין. מסיבה זו מומלץ להיעזר גם באנשי מקצוע בתחום המשפט, וכמובן רצוי שהם יהיו בעלי ניסיון ספציפי בכל הקשור לנדל"ן ובעיקר להשקעות בו מעבר לים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה